عمومی | بنیاد ملی نخبگان

دانشگاه، مرکز هدایت استعدادهای‌برتر است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برگزاری برنامه‌های توانمندسازی مستعدان‌برتر و به منظور گسترش دایره طرح شهید احمدی‌روشن، مراسم افتتاحیه اولین دوره طرح شهید احمدی‌روشن با حضور اساتید خبره و مستعدان‌برتر بومی در اصفهان برگزار شد.

در این نشست، منصور شریعتی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان با تاکید بر جایگاه دانشگاه به عنوان مرکز هدایت استعدادهای‌برتر در زمینه‌های علمی و نیز مهارت‌های فردی، گفت: با توسعه هسته‌های نخبگانی ذیل طرح شهید احمدی‌روشن، زمینه اثرگذاری بیشتر استعدادهای‌برتر فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه محل تحول است، افزود: طرح شهید احمدی‌روشن در تلاش است زمینه لازم برای عملیاتی‌شدن ایده‌های نخبگانی با محوریت نیازهای بومی را فراهم کند تا افراد به تدریج در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان اثرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشند.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان یادآور شد: هسته‌ها از سه جزء استاد خبره، دانشجویان یا دانش‌آموختگان مستعد و مسئله تشکیل شده است. در این بین، آموزش و توانمندسازی دانشجویان مستعد در قالب حل یک مسئله واقعی، شاگردپروری، هدایت و جهت‌دهی فعالیت‌های نخبگانی به سمت حوزه‌های مورد نیاز کشور و افزایش روحیه خودباوری از اهداف اصلی این طرح است.

در ادامه این مراسم اساتید خبره ضمن معرفی خود و طرح پژوهشی پذیرفته شده، اعضای تیم پژوهشی خود را معرفی کردند.

همچنین در ضمن اجرای این مراسم، کلیپ معرفی طرح شهید احمدی‌روشن و نیز کلیپ آشنایی با چندین طرح اجرا شده پخش شد.

لازم به ذکر است، دانشگاه صنعتی اصفهان با شش طرح، دانشگاه هنر اصفهان با سه طرح و دانشگاه کاشان با دو طرح پژوهشی در این دوره شرکت دارند.