عمومی | بنیاد ملی نخبگان

توانمندسازی علمی و فرهنگی مستعدان، مهمترین هدف نظام نخبگانی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ کارگاه آموزشی تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به منظور آشنایی دانشجویان برتر با آئین‌نامه فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور به همت بنیاد نخبگان استان اردبیل برگزار شد.

در این کارگاه، حسین شایقی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل گزارشی از اهم اقدامات و تسهیلات ارائه شده بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان، دانش‌آموختگان، مخترعان و دیگر گروه­های حائز شرایط ارائه داد و سپس به تبیین اهداف پشتیبانی‌ از دانشجویی، معیارهای نخبگانی، نحوه ارزیابی و چگونگی استفاده از سایت سینا را برای شرکت­کنندگان تشریح کرد.

وی با بیان اینکه هدف بنیاد ملی نخبگان تنها ارائه تسهیلات مادی نیست، تصریح کرد: توانمندسازی علمی، آموزشی و فرهنگی مستعدان، هدف اصلی است.

شایقی ادامه داد: بنیاد نخبگان استان کارگاه‌های آموزشی، بازدیدهای تخصصی و فرهنگی، اردوهای جهادی-آموزشی و نشست‌های هم‌اندیشی را برگزار می‌کند که حضور استعدادهای‌برتر در این برنامه‌ها باعث آشنایی آنان با شرایط جامعه و بروز و شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای آنان در راستای اثرگذاری مستقیم در جامعه است.

لازم به ذکر است، نحوه استفاده از کمک‌هزینه آموزش‌یاری، کمک‌هزینه همکاری‌های علمی‌اجرایی/فن­یاری و اعزام به فرصت مطالعاتی، توانمندی آموزشی، ارتباطات علمی، شرکت در مجامع علمی و کمک‌هزینه اجرای پایان‌نامه بخش دیگر این کارگاه برای بهره‌مندی استعدادهای برتر از این حمایت‌ها بود.