عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر

راه انداری مرکز توانمندسازی شرکت های نوپا در دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر داود ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه توسعه و حمایت از استارت آپ ها در بین دانشجویان و ایده های برتر از برنامه های اصلی حوزه پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید است، گفت : توسعه استارت آپ ها باعث توسعه فناوری و ایجاد اشتغال جوانان خواهد شد .

دکتر ثمری خاطرنشان کرد : ما برنامه داریم تا استارت آپ ها را به شرکت های دانش بنیانی تبدیل کنیم که قابلیت رقابت در سطح ملی و بین المللی داشته باشند و برای محصولات آنها بازار ایجاد کرده و آنها را توانمند کنیم، از این رو راه اندازی مرکز توانمندسازی شرکت های نوپا در دستور کار خواهد بود .

وی افزود : اخیرا تفاهمنامه ای با سازمان بسیج علمی کشور به امضا رسیده که براساس آن تاسیس مرکز نوآوری پیشرفت در دستور کار قرار دارد . در این راستا حمایت های خوبی از استارت آپ های حوزه های مختلف به ویژه حوزه دفاعی صورت خواهد گرفت و این تفاهم نامه سال 97 اجرایی خواهد شد .

وی توسعه و پشتیبانی از سامانه ساها را یکی دیگر از اولویت های سال 1397 حوزه پژوهش دانشگاه دانست و گفت : مقرر شده چند قابلیت دیگر به این سامانه اضافه شود و این سامانه به سامانه های مشابه دیگر که متعلق به وزارت علوم، وزارت بهداشت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه های دیگر است، متصل شود تا یک سامانه یکپارچه پشتیبانی از تجهیزات آزمایشگاه ها ایجاد شود . یکی از اهداف راه اندازی سامانه ساها درآمدزایی بوده است .

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی افزود : توسعه، حمایت و توانمند کردن مراکز رشد موجود در دانشگاه نیز از ماموریت های حوزه پژوهش در سال 1397 خواهد بود .

دکتر ثمری با تاکید بر اینکه یکی از سیاست های مهم دانشگاه آزاد اسلامی درآمدزایی در حوزه پژهش و فناوری است، اظهار داشت : انجام مگا پروژه های موجود در کشور در دستور کار معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است و خوشبختانه درباره پروژه ازدیاد برداشت میدان نفتی کرنج قراردهای جدید به دانشگاه ابلاغ شده است .

وی افزود : مجری این پروژه واحد علوم و تحقیقات است و دانشکده مهندسی نفت و شیمی مسئولیت اجرای آن را بر عهده خواهد داشت و واحدهای دانشگاهی توانمند در این حوزه نیز در اجرای پروژه همکاری خواهند داشت . نظارت بر این پروژه بر عهده معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است .

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه برنامه دارد تا در حوزه پائین دستی نفت هم پروژه هایی را اجرا کند، گفت : دو پروژه با انستیتو دانشگاه صنعتی امیر کبیر و پژوهشگاه مهندسی شیمی وجود دارد که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان همکار پژوهشی پروژه با آنها همکاری خواهد کرد .

دکتر ثمری با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان ملی استاندارد، گفت : در سال 97 دو امر مهم در خصوص این تفاهم نامه انجام خواهد شد که افزایش تعداد آزمایشگاه های همکار استاندارد و راهاندازی شرکت های نمونه بردار در دنشگاه آزاد اسلامی از جمله آنهاست .

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد : اگر این امر صورت گیرد دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به پراکندگی جغرافیایی می تواند همکاری های خوبی با گمرک داشته باشد و در مبادی گمرک جز شرکت های نمونه بردار باشد که از این طریق اشتغال زایی و درآمد در دانشگاه ایجاد خواهد شد .