عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم

پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی قم تجلیل شدند





پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی قم تجلیل شدند

طی مراسمی با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، پژوهشگران برتبر دانشگاه علوم پزشکی قم تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم،
دکتر محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ایشان یک انسان جامع و الگویی برای همگان بودند که حجم گسترده تشییع کنندگان ایشان، خود گویای این مطلب بود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به تحقیق و پژوهش گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم در این زمینه برنامه ریزی های گسترده انجام داده و تلاش خواهیم کرد به سمت دانشگاه نسل سوم پیش برویم.

دکتر قدیر تاکید کرد: البته برای رسیدن به دانشگاه نسل سوم، نیاز است که دانشگاه نسل اول و دوم را نیز طی کنیم که بر این اساس برنامه ها را پیش خواهیم برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: تجلیل از پژوهشگران برتر و ارتقا سطح پژوهشی باید همواره در دستور کار باشد چرا که پژوهش از نیازهای جامعه بوده و پژوهش ها باید مورد نیاز جامعه باشد.

دکتر احسان شریفی پور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه از ارتقای سطح پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی قم و برنامه ریزی در این راستا خبر داد.

دکتر ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز با اشاره به توسعه مقالات علمی در دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۵۰ درصد مقالات در دانشگاه علوم پزشکی قم در حوزه پزشکی بالینی است و در اغلب شاخص ها نیز جایگاه قم از نظر علمی، در حد میانگین کشوری و یا بالاتر از آن است.

وی گفت: ۱۳۰۰ مقاله از دانشگاه علوم پزشکی قم ثبت شده است که ۱۲ درصد این مقالات در حوزه بین المللی است و از این تعداد ۱۱۰ مقاله در تاپ مقاله ها و ۸۳ مقاله نیز در تاپ ژورنال ها واقع شده است.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی قم تجلیل شد.