عمومی | بنیاد ملی نخبگان

نخبگان نقش بسزایی در اعتلای فرهنگ کشور دارند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای برگزاری برنامه‌های تربیتی و فرهنگی با هدف ارتقاء حس وطن‌دوستی، مراسم تجلیل از نخبگان شهدا و ایثارگر با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، نخبگان و مستعدان‌برتر خراسان‌جنوبی برگزار شد.

در این نشست، سید سعیدرضا احمدی‌زاده؛ رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی، گفت: نخبگان باید در راه اعتلای فرهنگ انقلاب موثر باشند. افرادی که در راه علم وارد می‌شوند و تجربه کسب می‌کنند و داشته‌های خود را برای تعالی کشور بکار می‌گیرند، شایسته‌ الگوسازی و تقدیر هستند.

وی شهدا را نخبگان واقعی کشور دانست و افزود: نخبگان واقعی شهدا هستند که جان خود برای دفاع از کشور ایثار کردند. امروز نیز با همان رویکرد، افراد باید در صحنه‌های علمی و فناوری که به نوعی به جهاد علمی تعبیر می‌شود، حضور یابند.

احمدی‌زاده با بیان اینکه علم، قدرت‌آفرین است، اظهار داشت: علی‌رغم تلاش دشمنان، کشور با وجود همه مشکلات و مسائل به سمت توسعه علمی در حرکت است.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی با اشاره به اکتسابی بودن نخبگی، تصریح کرد: نخبه کسی است که هوش ذاتی دارد و می‌تواند در خلق آثار علمی فرهنگی و ادبی تعقل ایجاد کند؛ به عبارت دیگر، نخبه زمینه‌ساز اعتلای کشور است.

وی در پایان با اشاره به لزوم عملیاتی‌شدن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشگاهی و جهت‌دهی آنها به سمت نیازهای واقعی کشور، خاطرنشان کرد: طرح شهید احمدی‌روشن یکی از برنامه‌های مهم بنیاد ملی نخبگان است که با هدف تسهیل مسیر نخبگانی و شبکه‌سازی نخبگانی حول یکی از مسائل واقعی کشور و زیر نظر استاد خبره، اجرا می‌شود.