عمومی | بنیاد ملی نخبگان

مرکز استقرار هسته‌­های پژوهشی استان مرکزی افتتاح شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور زمینه‌سازی برای فعالیت‌های عملی مستعدان‌برتر حول نیازها و مسائل واقعی کشور، مرکز استقرار هسته­های پژوهشی طرح شهید احمدی‌روشن در استان مرکزی، در محل پارک علم‌وفناوری استان افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این مرکز، دیلمی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی با اشاره به همکاری­های نزدیک بنیاد نخبگان استان و پارک علم‌و‌فناوری استان مرکزی، گفت: افتتاح این مرکز نقطه عطفی در مسیر برقراری ارتباط نظام‌مند بین جامعه نخبگانی و دستگاه‌های تسهیل‌گر است.

وی افزود: طرح احمدی‌روشن برای اولین سال در استان مرکزی با حضور حدود ۳۰ دانشجو در قالب پنج هسته مسئله‌محور تحت نظارت اساتید خبره استان برگزار می‌شود.

دیلمی ادامه داد: تلاش بر این است با تقویت مهارت­های کارِ گروهی و تامین زیرساخت­های لازم از جمله فضای مورد نیاز این هسته‌ها در پارک علم‌وفناوری، زمینه لازم برای تجاری‌سازی دستاوردهای هسته‌ها در پایان دوره طرح فراهم شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی طرح شهید احمدی‌روشن را فرصتی مغتنم برای تیم‌سازی، کارِ گروهی و تشکیل شرکت دانش‌بنیان نوپا دانست.

رفیعی؛ رئیس پارک علم‌و‌فناوری استان مرکزی نیز ضمن استقبال از استقرار هسته­های پژوهشی طرح شهید احمدی‌روشن در این پارک، اظهار امیدواری کردکه این امر موجب ارتباط نزدیک­تر میان دانشگاه و شرکت­های مستقر در پارک شود.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم اساتید خبره و مستعدان‌ حاضر در طرح شهید احمدی‌روشن از دفاتر این مرکز و سایر بخش‌های پارک علم‌وفناوری استان مرکزی بازدید کردند.