عمومی | موسسه آموزش عالی مهرالبرز

وداع آخر با سردار بزرگ سپهبد حاج قاسم سلیمانی؛ مردم میلیونی آمدند

مراسم وداع تهرانی‌ها با پیکر پاک سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهیدان همراهش ابومهدی المهندس، وحید زمانی‌نیا، حسین پورجعفری، شهروز مظفری‌نیا و هادی طارمی ساعت ۸ صبح دیروز (دوشنبه۱۶ دی) آغاز شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز با حضور در دانشگاه تهران با چشمانی اشکبار بر پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همراهان شهیدش نماز اقامه کردند. سران سه قوه، فرماندهان عالی‌رتبه نظامی و مسئولان عالی‌رتبه نظام در این مراسم حضور داشتند.
جمعیت حاضر در مراسم نیز با اقتدا به رهبر انقلاب بر پیکر شهدا نماز اقامه کردند.
پس از اقامه نماز، حدود ساعت ۹:۴۵ پیکر شهدا بر دستان مردم، مسئولان و همرزمان این شهدا از دانشگاه تهران خارج و مراسم تشییع میلیونی از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی آغاز شد.

در این مراسم تصویر بزرگی از حاج قاسم سلیمانی نیز بر فراز برج آزادی تهران آویخته بود.
استقبال و حضور گسترده و میلیونی مردم به گونه‌ای بود که مسیرهای منتهی به خیابان انقلاب تقریبا بسته شده و حرکت مردم به سختی انجام می‌شد.
خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در این مراسم حضور چشمگیری داشتند و رسانه‌های روسی این مراسم را به صورت زنده پوشش دادند.
این مراسم با مداحی حاج صادق آهنگران و سینه‌زنی مردم و پس از آن با سخنرانی زینب سلیمانی دختر سردار شهید سلیمانی که پدر شهیدش را "بزرگترین مرد راهبردی در محاسبه قدرت و رفتار دشمن خواند" و تکبیرهای جمعیت حاضر آغاز شد.

همچنین اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس دیگر سخنران این مراسم بود که "شهید سلیمانی را شهید قدس نامید".
جمعی از سفرای مقیم تهران از جمله سفرای عراق، ترکیه، افغانستان، فلسطین، عمان و آذربایجان نیز در این مراسم حضور یافتند.
مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت در حالی برگزار شد که مردم عزادار تهران از ساعت‌های ابتدایی بامداد امروز در مسیرهای تعیین شده برای وداع با پیکر این سردار سرافراز حاضر شده بودند.

ایستگاه‌های صلواتی از ساعات اولیه بامداد با پخش گل و پوسترهای حاوی تصاویر سردار سلیمانی با مردم برای حضور در مراسم تشییع سپهبد سلیمانی همراهی کردند. همچنین به کودکان و نوجوانان حاضر در این مراسم گل اهدا می‌شد.
این مراسم درحالی برگزار می‌شود که مردم عزادار تهران از ساعت‌های ابتدایی بامداد امروز در مسیرهای تعیین شده برای وداع با پیکر این سردار سرافراز حاضر شده بودند.
ایستگاه‌های صلواتی از ساعات اولیه بامداد با پخش گل و پوسترهای حاوی تصاویر سردار سلیمانی با مردم برای حضور در مراسم تشییع سپهبد سلیمانی همراهی کردند.

پیش از این پیکر شهدای این حمله تروریستی روز شنبه (۱۴ دی) به ترتیب در حرمین کاظمین (ع) و سپس در بغداد و بعد از آن در کربلای معلی در جوار حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) و در نجف اشرف در جوار حرم امیرالمومنین (ع) تشییع شد. همچنین روز یکشنبه ( ۱۵ دی) پیکر شهدا پس از ورود به ایران، ابتدا در اهواز و سپس در مشهد مقدس و در آستان قدس رضوی (ع) با حضور گسترده مردم تشییع شد.
سردار سپهبد قاسم سلیمانی به همراه تعدادی از هم‌رزمانش در جبهه مقاومت اسلامی بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در پی حمله تروریستی هوایی متجاوزان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

پایگاه خبری آفتاب