عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

کارکنان شرکت‌های ناحیه دو صنعتی بوشهر به سازمان‌های سلامت پیوستند

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر؛ مهندس حسن فخرایی افزود: با توجه به اهمیت اجرای خود مراقبتی در سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها به منظور ترویج سبک زندگی سالم( تحرک بدنی، تغذیه مناسب، مهارت کنترل استرس و ...) کارکنان شرکت‌های ناحیه صنعتی دو شهر بوشهر آموزش‌های مرتبط با برنامه خودمراقبتی را فرا گرفتند.
وی تصریح کرد: ضمن لزوم اجرای برنامه خود مراقبتی در طرح تحول نظام سلامت و با توجه به تغییر الگوی بیماری‌ها از واگیر به غیر واگیر فعالیت‌های آگاهانه داوطلبانه در جهت حفظ و ارتقای سلامت خود، خانواده و نزدیکان ضروری بوده  که این مهم شامل حیطه‌های فردی، سازمانی، اجتماعی و خودیار است.
کارشناس آموزش و ارتقا سلامت مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بیان داشت: با خود مراقبتی، اصلاح الگوی آموزشی و معاینه‌های دوره‌ای می‌توانیم تا حد بسیار زیادی از مبتلا شدن به بیماری‌های مختلف ازجمله انواع سرطان‌ها پیشگیری کرده و به درمان این گونه بیماری‌ها بپردازیم.
فاطمه مهدیان خاطرنشان کرد: از ابتدای دی ماه امسال تاکنون شرکت‌های حامی سلامت شامل صنایع غذایی اورگانا، سردخانه ۴۰۰۰ تنی، بیستون صید، سالم گاز، کرف هرم، یزدان نخل به جمع حامیان سلامت خود مراقبتی پیوستند و مقرر شد کارشناسان HSE  در شرکت‌ها به تدوین و اجرای برنامه عملیاتی در شرکت خود پرداخته و نتایج حاصله را به مرکز بهداشت ارائه دهند.
انتهای پیام/ ا.س-۳۰۰۰

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/DMVSnqaN4f3LE5jqIuGJrI