عمومی | دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

کسب مجوز پذیرش دانشجوی دکتری طب سنتی در دانشگاه


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سبزوارگفت: این دانشگاه برای اولین بار از سال آینده در مقطع دکتری تخصصی ( PhD ) دررشته طب سنتی ایرانی دانشجو می پذیرد.

وبدا سبزوار/ دکتر فرشته قراط با اشاره به برگزاری دویست و هفتادو ششمین شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی در دی ماه سال جاری در گفتگو با وبدا اظهار کرد:به استناد رای صادره در این جلسه با راه اندازی رشته طب سنتی ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار موافقت بعمل آمد.

وی افزود: درهمین راستا و برای اولین بار در این دانشگاه از سال تحصیلی آینده، ۳دانشجو در مقطع دکتری تخصصی ( PhD ) و برای یک دوره در رشته طب سنتی ایرانی پذیرش خواهند شد.

دکتر قراط با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تنها دانشگاهی می باشد که بعد از دانشگاه های مراکز استان موفق به کسب مجوز این رشته شده است،تصریح کرد:این دستاورد با پیگیری های مستمر رئیس دانشگاه و با مساعدت های دکتر شمس اردکانی مدیر کل دفتر طب سنتی، دکتر آیتی دبیر شورای گسترش، دکتر جمشیدی رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه ایران و دکتر محمد ستایش رئیس دانشکده طب سنتی کرمان حاصل شد که از زحمات این بزرگواران تشکر و قدردانی می گردد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سبزواراضافه کرد : سلامتکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار،آبان ماه ۱۳۹۴ با حضور دکتر خدادوست معاون طب سنتی وزارت بهداشت افتتاح و در حال حاضر ۴ متخصص طب سنتی فعالیت دارند./آزاد