عمومی | دانشگاه رازی

نشست شورای مدیران معاونت اداری‌ و مالی در دانشکده علوم

نشست شورای مدیران معاونت اداری مالی دانشگاه رازی در دانشکده علوم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست شورای مدیران معاونت اداری مالی دانشگاه، نهم دی ماه ۱۳۹۸ با حضور مسئولان ذی‌ربط و با محوریت بررسی مسائل و مشکلات دانشکده علوم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، خشایار شیخی مدیر امور اداری دانشگاه ضمن خیر مقدم به میهمانان به ارائه گزارشی از دستور کار جلسه پرداخت و افزود: جلسه شورای مدیران معاونت اداری مالی از عمده جلساتی است که به طور منظم هر هفته با هدف هماهنگی واحدهای ذی‌ربط در معاونت اداری مالی برگزار می‌شود.

ایشان با اشاره به قدمت و پیشینه دانشکده علوم افزود: تغییر و تحولات مثبت در دانشکده مشهود است و عرض خداقوت به تیم مدیریتی این دانشکده دارم. در این جلسه مشاورین اداری مالی، مدیریت‌های نظارت بر طرح‌های عمرانی، فضای سبز، فناوری اطلاعات و ارتباطات، حقوقی، مالی و اداری و ستاد رفاهی دانشگاه حضور دارند و شنونده و پاسخگوی نقطه نظرات و دیدگاه‌های مطرح شده خواهند بود.

در ادامه دکتر جمال فتح‌اللهی معاون اداری مالی دانشگاه ضمن خیر مقدم به اعضای حاضر در نشست، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در این معاونت پرداخت.

ایشان بیان داشت: از سال ۱۳۹۷ در حوزه اداری مالی تغییراتی در چارت سازمانی با عنوان معاونت اداری و مالی و توسعه منابع انسانی ایجاد شد که متشکل از حوزه اداری و پشتیبانی، فناوری اطلاعات، عمرانی، مالی، مدیریت سبز و امور حقوقی و قراردادها می‌باشد و این بخش‌ها با توجه به ماهیت پشتیبانی که دارند به این معاونت الحاق شدند.

ایشان در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته به ویژه در بحث سامانه‌سپاری‌های دانشگاه پرداخت و گفت: یکی از این سامانه‌ها «سیاق» است که متشکل از هشت زیرسامانه شامل حسابداری، خزانه‌داری اموال و دارایی، خرید و تدارکات، کنترل قراردادها، کنترل بودجه و تامین اعتبار و فرآیند درخواست کالا می‌باشد.

دکتر فتح‌اللهی با برشمردن مزایا و خدمات سامانه سیاق در بخش‌های مختلف، افزود: در بخش سیستم خرید و تدارکات، طی یکسال و نیم اخیر تعداد ۱۰ هزار درخواست کالا در سیستم به ثبت رسیده است.

ایشان توسعه فضای سبز، صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی، سامانه‌سپاری ترفیعات و استانداردسازی عناوین اقلام کالا را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: سامانه «ستاد» نیز در کاهش هزینه‌های دانشگاه بسیار موثر واقع شده است.

در ادامه دکتر امینی رئیس دانشکده علوم پایه ضمن خیرمقدم به اعضای حاضر، اظهار داشت: طی چند سال اخیر شاهد اتفاقات خوبی در معاونت اداری و مالی دانشگاه بوده‌ایم که جای تقدیر و تشکر دارد.

ایشان با اشاره به بخشی از مشکلات و مسائل دانشکده علوم، بازسازی سیستم آبرسانی و برق دانشکده را ضروری دانست و بیان داشت: با توجه به راه‌اندازی سیستم یکپارچه اموال و اتوماسیون جدید اداری، باید اطلاع‌رسانی و آموزش لازم برای استفاده از این سیستم‌ها به همکاران صورت بگیرد.

در این جلسه در خصوص مسائل و مشکلات دانشکده بحث و تبادل نظر شد. همچنین راهکارهای لازم برای کمک به رفع مسائل مطرح شده توسط مسئولان تشریح گردید.