عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

جلسه هم اندیشی مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) با رئیس دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، دکتر محمد علی طاهر رئیس دانشگاه، ابتدا شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و آن را یک ضایعه بزرگ برای کشور دانست.

وی گفت: قطعا دانشگاه به این مساله واقف بوده و دانشجویان که تحت پوشش کمیته امداد بودند در حدی که امکان داشت تسهیلاتی در حوزه‌های فرهنگی و دانشجویی را برای آنها فراهم می‌کرد و تا جایی که برای دانشگاه مقدور باشد این تسهیلات ادامه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در خصوص اشتغال‌زایی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد گفت: کارگاه‌هایی در زمینه مهارت‌افزایی و استارتاپ برگزار می‌شود که برای این دانشجویان بصورت رایگان باشد و در زمینه تشکیل کارگاه‌های کوچک و خانگی می‌توانند از استادان دانشگاه راهنمایی و مشاوره بگیرند و با منابعی که کمیته امداد ارائه می‌دهد اشتغال دائم ایجاد کنند تا بتوانند روی پا خود بایستد و به خود متکی باشد.

یحیی صادقی مدیر کل کمیته امداد کرمان اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعطای تهسیلات قرض الحسنه توانستیم در زمینه محصولات گل‌‌خانه‌ای شغل ایجاد کنیم و همچنین در منطقه جبل البارز جنوبی طرحی به عنوان کاشت گیاه به نام لوفا که یکی از گیاهان دارویی بسیار مفید گیاه است که در طب سنتی از آن برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود و امروزه در صنایع بهداشتی، داروسازی و صنایع غذایی کاربرد گسترده‌ای دارد، اجرا شده است. شناخته شده‌ترین ویژگی این گیاه از گذشته، استفاده از آن برای تولید لیف طبیعی برای شستشوی بدن و ماساژ پوست بوده است و یکی دیگر از طرح‌ها نیروگاه خورشیدی است که ۷۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد فروشند برق به دولت هستند.

وی افزود: درآمد کمیته امداد از صندوق صدقات ۱۰ درصد بیشتر نیست و بلکه درآمد بقیه آن از طرح‌ها و ظرفیت‌هایی که این مجموعه ایجاد کرد.

مدیر کل کمیته امداد کرمان (ره) افزود: در خصوص کارآفرینی و کمک به اقتصاد کشور برای خانوادهای بی‌سرپرست و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد در حوزه کمیته امداد کارهایی صورت گرفته که امیدواریم با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیلی که دانشگاه شهید باهنر کرمان دارد در خصوص همکاری علمی و پژوهشی نخبگان بتوانیم کارآفرینی و اشتغال زایی صورت گیرد.

صادقی خاطر نشان کرد: در زمینه کارهای تحقیقاتی نیازمند کمک و همکاری دانشگاه هستیم.

در ادامه هر کدام از مسئولان دانشگاه در زمینه کمک و یا اشتغال‌زایی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) نقطه نظرات خود را ارائه نمودند.