عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین

میثاق دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با شهید سپهبد قاسم سلیمانی

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با حضور در مسجد امام رضا (ع) این دانشگاه و مراسم یادبودی، به شهید سپهبد قاسم سلیمانی و مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، در این مراسم باشکوه که با حضور گسترده‌ی هیات رئیسه از جمله دکتر موسی‌خانی ریاست دانشگاه، استادان، کارکنان و دانشجویان همراه بود، حاضران ضمن قرائت فاتحه و گرامی داشت یاد و خاطره‌ی شهید سپهبد قاسم سلیمانی، وقاحت مقامات آمریکایی در به شهادت رساندن این شهید والا مقام را محکوم کردند.

در این مراسم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ علوم پزشکی قزوین با اشاره به شهادت به عنوان مرگی مقدس،‌ افزود: البته آیات جلیله تعبیر می‌فرمایند که شهادت را به معنای از بین رفتن تلقی نکنید، بلکه به معنای انتقالی است که علاوه برای اینکه برای همه تحقق پیدا می‌کند، برای شهدا یک زندگی هم تعریف شده است؛ در خصوص سردار سلیمانی نیز یک طرف آن شهادت است که مبارک بوده، اما یک طرف آن جنایت بوده که محکوم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حیدری تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه‌ای که منتشر کردند این شهادت را هم به امام زمان (عج) تبریک گفتند و هم به خود سردار سرافراز اسلام سردار قاسم سلیمانی، حیات و سعادت ایشان را؛ اما طرف دیگر آن جنایتی است که در این ماجرا اتفاق افتاده و باید جنایتکار آن که دستش به خون مردمان ما آلوده شده است، پاسخگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری می‌فرمایند شهادت مرگی است که دو شاخصه دارد؛ شاخصه‌ی اول آن هدف بسیار والایی است که انسان شهادت را انتخاب می‌کند و آن هم رسیدن به لقاء خداوند تبارک و تعالی است؛ دومین ویژگی آن آگاهانه بودن آن است؛ شهادت مقامی می‌باشد که شهید با معرفت و شناختی که دارد آن را برای خود دنبال می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: خداوند رحمت کند شهید سلیمانی را که می‌فرمودند تا کسی شهید نباشد، شهید نمی‌شود؛ باید انسان ابتدا شهید باشد در این دنیا، شهید گونه زندگی کند در این دنیا تا شهادت نصیبش شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری افزود: مومنان با خداوند عهد دارند که جان خود را برای زنده ماندن دین خدا استفاده کنند، جان خود را نثار کنند تا دین خداوند باقی بماند، مومنان عهدشان با خدا این است که در دوراهی زندگی و دین، ‌دین اولا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولان برگزاری این مراسم، به خصوص دکتر موسی‌خانی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین، هیات رئیسه دانشگاه و سایر حاضران که این مراسم باشکوه را برگزار کردند، قدردانی کرد.