عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گلستان

مراسم بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار شد

مراسم بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار شد

مراسم بزرگداشت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با سخنرانی سردار ملک مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و حضور حجت الاسلام والمسلمین مازندرانی رئیس دفتر نهاد دانشگاه های استان و جمعی از مسئولین و کارکنان و دانشجویان دانشگاه در مسجد مجموعه آموزشی فلسفی برگزار شد .
دانشگاهیان علوم پزشکی گلستان امروز یکشنبه مورخ ۱۵دیماه همراه با اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد مجموعه آموزشی فلسفی دانشگاه جمع شدند تا ارادت خود را به سردار دلها نشان دهند .
در ابتدای این مراسم، حاضران شعارهایی از قبیل «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل»، «نه سازش نه تسلیم، نبرد با آمریکا»، «لبیک یا خامنه‌ای، لبیک یا حسین (ع) است» و «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» سر دادند .
در ادامه برنامه، سردار ملک مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان به ایراد سخن پرداخت .
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ضمن تسلیت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: شهید سلیمانی در سالهای نخستین انقلاب و پس از تحمیل جنگ به عنوان یک سرباز، مدافع و پاسدار وطن با حضور در جبهه های حق علیه باطل با رشادتها و جانفشانی خود در عملیات مختلف زمینه ساز فتوحات بسیاری برای رزمندگان گردید و در دوران پس از جنگ نیز همچنین سرباز ولی فقیه و مقام معظم رهبری باقی ماند.
سردار ملک در ادامه گفت: سردار شهید سلیمانی نماد مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان و گروه‌های تکفیری بود و همانطوری که مقام معظم رهبری نیز در پیام تسلیت شهید سلیمانی اظهار کردند، «شهید قاسم سلیمانی آسمانی شد».
وی افزود: سردار سلیمانی همیشه در اولین لحظات در صحنه مبارزه حاضر بود و از نمونه های آن می توان به جنگ ۳۳ روزه ی لبنان اشاره کرد که وی اولین عملیات حزب الله علیه رژیم صهیونیستی را فرماندهی کرد و سر انجام به پیروزی حزب الله برابر چهارمین ارتش مجهز جهان انجامید.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در خاتمه سخنان خود شکل گیری جبهه مقاومت ایران و عراق را نتیجه مساعی و همکاری مشترک شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس دانست و خاطرنشان کرد، این دو همسنگر نبرد در جبهه های حق علیه باطل تا پایان عمر پربرکتشان هم همچنان دوشادوش و همرزم باقی ماندند و به مقام شامخ شهادت نائل آمدند.
گفتنی است همزمان با این مراسم اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، مداحی توسط کربلایی ابوالفضل مرشدی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه انجام شد.