عمومی | دانشگاه صنعتی سهند

امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه صنعتی سهند با شرکت آب و فاضلاب استان


دانشگاه صنعتی سهند و شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در راستای انجام پروژه های مشترک و استفاده از ظرفیت های متقابل تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی داشگاه صنعتی سهند، رییس دانشگاه صنعتی سهند در آیین امضای این تفاهم نامه ضمن تسلیت شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی ، با اشاره به ظرفیت ها  و پتانسیل های دانشگاه صنعتی سهند در خصوص تربیت نیروی متخصص مورد نیاز صنایع کشور و استان در رفع نیازهای پژوهشی آنها این دانشگاه را جزء دانشگاههای برتر کشورعنوان کرده و افزودند ، لازمه تربیت نیروی متخصص و کارآمد توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و همچنین فراهم نمودن زیر ساخت های لازم جهت ایجاد مراکز تحقیقاتی نوع دوم می باشد که در دانشگاه صنعتی سهند توجه ویژه ای به هردو شده است. در حال حاضر پنجاه درصد دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند را دانشجویان تحصیلات تکمیلی شامل می شود و بیش از ۱۶ مرکز تحقیقاتی فعال که  بر اساس ارزیابی های وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری دو تا از این مرکز به سطح پژوهشکده ارتقاء یافته اند که پژوهشکده نفت و گاز نیز جزو این پژوهشکده ها می باشد. دکتر مصطفی قره باغی همچنین با اشاره به انجام بیش از ۴۰۰ طرح نیاز محور در سطح صنایع کشور در دانشگاه صنعتی سهند ، طرح مشترک دانشگاه با وزارت نفت را در خصوص ازدیاد برداشت از میادین نفتی ، جزء طرح های مهم و موفق قلمداد کرده و افزودند از تعداد ۷ دانشگاهی که در این طرح حضور دارند دانشگاه صنعتی سهند توانسته وارد فاز ۳ این طرح بشود . رییس دانشگاه صنعتی سهند یاداور شد ، زیر ساخت های لازم جهت همکاری با صنایع فراهم گردیده و دانشگاه صنعتی سهند توانسته در بحث ارتباط با صنعت وارد فازها ی عملیاتی  شده و گامهای موثری را بردارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ،نیزدر این آیین ضمن تسلیت شهادت سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی،با اشاره به نیازهای صنعت و محدودیتهای ایجاد شده در جهت تامین تجهیزات تخصصی خواستار تعامل بیشتر با دانشگاه ها و مراکز علمی استان شده و تاکید نمودند که شرکت آمادگی کامل برای همکاری های همه جانبه بویژه طرح های تحقیقاتی کاربردی با رویکرد حل مشکلات و معضلات صنعت را دارد.
دکتر جهانگیری، معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در آیین امضای این تفاهم نامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی ، با تشکر از دانشگاه صنعتی سهند و شرکت آب و فاضلاب استان، و افزایش ۴۷ درصدی طرح های ارایه شده در نمایشگاه ربع رشیدی سال ۱۳۹۸ از اهمیت موضوع آب و فرصت ایجاد شده برای استفاده از ظرفیت دانشگاهها در حل مشکلات صنعت آب کشور اشاره و خاطر نشان ساختند وجود صنایع مختف در استان فرصتی برای شرکت های دانش بنیان و دانشگاهها جهت ساخت تجهیزات مورد نیاز می باشد و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده شود. ایشان در ادمه سخنان خود به همراهی دولت در ارتباط بین دانشگاهها و صنایع مختلف اشاره کرده و خواستار نشست های تخصصی با اتاق بازرگانی تبریز در جهت حمایت مالی از پروژه های مربوط به مباحث آب و فاضلاب شدند.
دکتر علی اکبر بابالو، رییس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی سهند ضمن اشاره به اهمیت موضوع آب در کشور ، ضمن اشاره به فعال بودن دانشکده مهندسی شیمی در حوزه آب و تصفیه پساب ها ، از اقدامات ارزشمند انجام  شده در این دانشکده خبر داده و به تشریح طرح کلینیک تخصصی آب و فاضلاب که در دانشگاه صنعتی سهند راه اندازی شده پرداخته و بیان کردند که در این کلینیک طرح ها از زمان اعلام نیازمندی تا معرفی فناوری مورد استفاده صنعت و تبدیل آن به طرح کاربردی پیگیری شده و تلاش بر آن است تا طرح مورد مطلوب صنعت اجرایی گردد.