مهندسی | دانشگاه صنعتی شریف

بیانیه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه شریف

متن بیانیه؛

بسم الله الرحمن الرحیم
« وَلَمَّا رَاَى الْمُوْمِنُونَ الْاَحْزَابَ قَالُوا هَٰذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَمَا زَادَهُمْ اِلَّا اِیمَانًا وَتَسْلِیمًا * مِنَ الْمُوْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا » (احزاب:۲۳-۲۲)
شهادت سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» که از زبان فرمانده معظم کل قوا، ملقب به «شهید زنده» و صاحب نشان عالی‌رتبه «ذوالفقار» بود، داغی سترگ بر قلب ملت ایران و مستضعفین جهان اسلام گذاشت. بی‌شک، این سرباز رشید و مجاهد اسلام و انقلاب، شایسته مرگی غیر از شهادت در راه خدا نبود؛ چراکه پیر و مراد همه رزمندگان و پاسداران انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی ره در وصف آنان فرمودند: «شهادت، هنر مردان خداست!».
خون شهید، مهمترین اثرش در جامعه انسانی، بیدار کردن روح انسانهای گمشده در روزمرگی‌ها و یا به خواب رفته در غفلت‌هاست. تجربه پرافتخار چهل سال ایستادگی در برابر نظام استعمار و استکبار جهانی و دفاع از عزت و اقتدار ملی در سایه نهضت تمدن‌خیز انقلاب اسلامی ایران، به ما ثابت کرده است که این شهادت‌ها، اثری جز بیداری معنوی و جوشش‌ها و رویش‌های اراده‌های مستحکم برای تداوم «راهی که از سر گرفتیم» نداشته است. چنانکه عمق تاثیر خون شهدای مدافع حرم، به ویژه شهید محسن حججی، در جامعه ایران اسلامی مشهود بوده است، خون پاک فرمانده مقتدر و محبوب سپاه قدس نیز مایه بیداری ملل مسلمان منطقه و مستضعفین جهان گشته و معادلات بین‌المللی را به نفع جبهه مستضعفین در برابر جبهه مستکبرین به رهبری امریکا و اسرائیل منحوس، تغییر خواهد داد.
فرزندان خمینی کبیرره در دانشگاه صنعتی شریف، ضمن تسلیت و تهنیت شهادت سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» به جامعه دانشگاهی و ملت شهیدپرور ایران اسلامی به‌ویژه مقام معظم رهبری‌حفظه الله، خود را موظف به حمایت و ترویج «گفتمان مقاومت و پیشرفت» دانسته و سهم دانشگاهیان در انتقام سخت خون این شهید عالی‌مقام را اعتلا و استقلال علمی و اقتصادی بیش از پیش کشور می‌دانند. به امید آنکه شاهد عکس العمل انقلابی و قاطع مسوولین نظام اسلامی و دولت عراق در برابر دولت تروریست و جنایتکار ایالات متحده باشیم.
و العاقبه للمتقین