عمومی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه

وضعیت حوزه درمان مراغه رو به بهبود است

حمید شکری روز پنج شنبه به مناسبت گرامیداشت روز پرستار با حضور در مرکز آموزشی و درمانی سینا مراغه افزود: بازدیدهای متعددی در ماه های گذشته به صورت محسوس و یا محسوس از حوزه درمان شهرستان صورت گرفته شده که رضایت بخش بوده و کادر درمان برخورد خوبی با مراجعه کنندگان داشته اند .

وی با قدردانی از جامعه پرستاری خاطرنشان کرد: این قشر زحمت کش با موفقیت در راستای انجام وظیفه خود برای ارتقای سلامت جامعه گام برداشته و با کمک به همنوعان خود حرفه پرستاری را به عنوان حرفه ای مقدس شناسانده اند .

شکری با اشاره به اینکه پرستاران به عنوان پیشگامان عرصه سلامت وظیفه حساسی بر عهده دارند، افزود: مشکلات پرستاران از هر لحاظ قابل درک است اما حس انسان دوستی و یاریگری آنها به انسان های بیمار، این مشکلات را برای آنها سهل و بی تاثیر می کند و مسوولان قدردان این قشر زحمت کش حوزه سلامت و درمان هستند .

وی ادامه داد: تکریم بیمار، مراقبت آگاهانه و دلسوزی و ارتباط عاطفی با بیمار، مسولیت پذیری، احترام به شخصیت بیماران و همراهان آن ها، انتقاد پذیری، داشتن روحیه ایثار و فداکاری و گذشت از مهمترین رفتار های اخلاقی پرستاران است که باید به این موارد توجه داشته و در اولویت قرار دهند .

در خجسته سالروز میلاد حضرت زینب(س) و به منظور پاسداشت روز پرستار فرماندار مراغه با حضور در بیمارستان سینا با اهدای شاخه گل، فرا رسیدن روز پرستار را به پرستاران تبریک گفت .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه مراغه، در حال حاضر ۴۵۰ پرستار در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.