عمومی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه

مصوبات کارگروه سلامت، ایمنی و امنیت غذایی باید عملی شود

حمید شکری در چهارمین جلسه این کارگروه افزود: دستورالعملی از سوی این کارگروه باید تهیه و از طریق کانال های مختلف اطلاع رسانی شود به گونه ای که دستورالعمل قابل سنجش باشد .

وی افزود: در خصوص بیماری آنفلوانزا پیشگیری های لازم در شهرستان انجام شده اما باید در خصوص این بیماری آمادگی های لازم را داشته باشیم .

شکری به اجرای طرح ملی بسیج تغذیه سالم در شهرستان همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی و نمایشگاه ها و استفاده از ظرفیت های مدارس، دانشگاه ها و دیگر مراکز،  می تواند در اجرای هر چه بهتر و مطلوب تر آن موثر واقع شود .

وی اضافه کرد: ممنوعیت عرضه قلیان در کافه های سنتی و رستوران ها، ساماندهی سرویس های بهداشتی جمعه بازار مراغه و ساماندهی جگرپزی های شهر که از جمله مصوبات سومین جلسه کارگروه سلامت ایمنی و امنت غذایی بود باید از سوی مسوولان دستگاه های متولی پیگیری شود .

معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این نشست گفت: در بازه زمانی ۱۵ آبان تا ۱۵ آذر امسال و در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل،  مراجعه مردم به مراکز درمانی و بیمارستان ها به علت بیماری آنفلوآنزا ۵۴ درصد افزایش یافته است .

پیروی گفت: آنفلوآنزا از بیماری های شایع فصل سرماست که خود مراقبتی و رعایت بهداشت فردی در پیشگیری از ابتلا به آن نقش مهمی دارد.