عمومی | انجمن بازرگانی ایران

ایتالیا خواهان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ایران

وزیر کشاورزی ایتالیا تاکید کرد

ایتالیا خواهان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ایران

با بهبود روابط تجاری و آمدن هیات کشاورزی ایتالیایی به ایران قراردادهایی مبنی بر سرمایه گذاری های مشترک در برخی بخش ها میان دو کشور به تفاهم و امضا رسیده است.

سرمایه گذاری های مشتری ایران و ایتالیا در زمان تحریم های ظالمانه حاکم بر کشور ایران، روابط ما و ایتالیا در زمینه های مختلف قطع نشده بود به طوریکه بالاترین سطح همکاری ها در این دوران با اروپا با کشور ایتالیا بوده است.

حال با گشوده شدن درهای دنیا و بهبود روابط تجاری و آمدن هیات  کشاورزی ایتالیایی به ایران در چندروز گذشته قراردادهایی مبنی بر سرمایه گذاری های مشترک در برخی بخش ها میان دو کشور به تفاهم و امضا رسیده است.

مائو ویتزیومارتینا وزیر کشاورزی ایتالیا در دیدار خود با وزیر جهاد کشاورزی ایران بیان کرد: الگوی کشاورزی ما یکی از مهمترین شاخصه های ایتالیا است که منجر شده در هر هکتار بازده مناسبی داشته باشیم به طوری که این رقم دوبرابر میانگین اروپا از جمله آلمان و انگلیس وحتی ۶۰ درصد بیشتر از فرانسه است .

وزیر کشاورزی ایتالیا تاکید کرد: ما می توانیم در زمینه های مختلف تولید از جمله زعفران و خرما از تجربیات ایران استفاده کنیم و به همین سبب با کمک شما میتوانیم شرایط تولیدی مناسبی را فراهم آوریم.

همچنین مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: سرمایه گذاری ایتالیا در صنایع ایران می تواند بازده مناسبی برای شرکت های ایتالیا داشته باشد زیرا ایران علاوه بر داشتن بازار ۳۰۰ میلیونی اطراف خود منابع غنی ، افراد تحصیلکرده و داشتن ثبات دارای امنیت است که شرایط ممتازی ایجاد کرده است.

خوانساری تصریح کرد: حدود ۱۰۸ میلیارد دلار به کشور روسیه توسط کشورهای همسایه صادر می‌شد که ما می‌‌توانیم با داشتن تفکر و ایده‌های جدید با همراهی ایتالیا این بازار را تصاحب کنیم.

وی یادآور شد: ایران و ایتالیا می‌توانند در بخش کشاورزی درزمینه‌های مختلفی از جمله صنایع غذایی به نتیجه برسند.

هچنین علی اکبر مهرفرد قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: دو کشور ایران و ایتالیا می توانند مکمل هم باشند و با یکدیگر همکاری های مناسبی در بخش هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته داشته باشند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: دربخش گیاهان دارویی بیش از دو هزار گونه شناسایی شده که ما تا کنون در مورد تعدادی از آنها تحقیق کرده ایم اما در این زمینه می توانیم با ایتالیایی ها سرمایه گذاری های مشترکی داشته باشیم.

حال با گشوده شدن روابط تجاری ایران با کشورهای دنیا و سفر رئیس جمهور به ایتالیا و آمدن هیات کشاورزی ایتالیا به ایران و امضای تفاهم نامه های مشترک میان دو کشور باید دید که این سرمایه گذاری های مشترک می تواند چه دستاوردهایی را برای کشور به ارمغان بیاورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

//واحد خبر انجمن علمی بازرگانی ایران//