عمومی | مؤسسه آموزش عالی فنی و مهندسی اترک قوچان

قابل توجه دانشجویان گرامی:برای ثبت نام در سامانه صندوق رفاه ، جهت دریافت وام دانشجویی می توانید با مراجعه به سایت www.swf.ir  در خواست خود را ثبت نمایید. مهلت ثبت نام فقط تا روز شنبه مورخ ۹۸/۰۹/۳۰ می باشد.دریافت راهنمای ثبت نامدر راستای کمک به تامین هزینه­ های تحصیلی دانشجویان دانشگاه­های زیر مجموعه وزارت ...

قابل توجه دانشجویان گرامی:

برای ثبت نام در سامانه صندوق رفاه ، جهت دریافت وام دانشجویی می توانید با مراجعه به سایت www.swf.ir  در خواست خود را ثبت نمایید. مهلت ثبت نام فقط تا روز شنبه مورخ ۹۸/۰۹/۳۰ می باشد.

دریافت راهنمای ثبت نام

در راستای کمک به تامین هزینه­ های تحصیلی دانشجویان دانشگاه­های زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، صندوق رفاه دانشجویی راه­ اندازی شده است. این صندوق متناسب اعتبارات در اختیار خود که از طریق بودجه­ های دولتی و همچنین بازگشت سرمایه ­ی وام­ های بیشتر پرداخت شده است تامین می­گردد. در هر نیم­سال تحصیلی مبلغی را به هر یک از دانشگاه­های زیر مجموعه وزارت علوم تخصیص می­دهد تا مطابق ضوابط و آیین­ نامه های مصوب صندوق به دانشجویان متقاضی و واجد شرایط، وام­ های شهریه، تحصیلی، سفر به عتبات، مسکن و ... پرداخت شود. وام شهریه تنها گزینه­ ایست که این صندوق جهت دانشجویان دانشگاه های غیر دولتی-غیر انتفاعی و همچنین دانشجویان دوره ­های نوبت دوم (شبانه) دانشگاه­های دولتی تعریف نموده است. از سال تحصیلی ۹۷-۹۸ مقرر گردید وام شهریه دانشجویان دانشگاه­های غیر انتفاعی-غیر دولتی توسط بانک قرض ­الحسنه مهر ایران پرداخت گردد. مطالب زیر شما را با ضوابط کلی، شیوه درخواست وام شهریه و میزان آن متناسب با مقطعی که در آن تحصیل می ­نمایید آشنا می­سازد . دانشجویانی که قبلا از وام صندوق رفاه دانشجویان استفاده کرده اند و مدارک شامل سند محضری و غیره را برای درخواست وام به امور دانشجویی تحویل داده اند .با توجه به تغییر رویه پرداخت وام به دانشجویان و قرارداد منعقد شده بین صندوق رفاه دانشجویان و بانک قرض الحسنه مهر ایران مدارک قبلی که برای دریافت وام به امور دانشجویی تحویل داده اند فاقد اعتبار بوده و بایستی مدارک مرتبط با وام بانک مهر را ارائه نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به امور دانشجویی مراجعه فرمایید .

فرآیند اجرا:

جهت ثبت درخواست خود برای دریافت وام شهریه لازم است مراحل زیر اجرا نمایید.

  1. تکمیل فرم درخواست وام در سامانه الکترونیکی صندوق رفاه دانشجویان ( http://bp.swf.ir )
  2. بررسی و تایید درخواست وام دانشجو توسط موسسه
  3. بررسی و تایید درخواست وام دانشجو توسط صندوق و ارسال به بانک قرض الحسنه مهر ایران
  4. ارسال پیامک از طرف صندوق به دانشجو پس از تایید ثبت نام اولیه
  5. مراجعه دانشجو به شعبه مربوطه و ارایه مدارک مورد نیاز پس از تایید موسسه و صندوق
  6. افتتاح حساب توسط دانشجو با حداقل موجودی (مبلغ ۳۰۰ هزار ریال) و اخذ استعلامات مربوطه از سامانه های بانک مرکزی توسط بانک (استعلام چک برگشتی، بدهی تسهیلاتی و اعتبار سنجی)
  7. تشکیل پرونده و اخذ تمامی مدارک و تضمینات طبق ضوابط و مقررات جاری بانک

تبصره: جهت دریافت تسهیلات یک نفر ضامن کافی می­باشد.

دانشجویان فاقد شرایط دریافت وام

دانشجو و ضامن که دارای بدهی غیر جاری (سررسید گذشته، معوق، مشکوک الوصول) و یا چک برگشتی به صندوق یا سیستم بانکی در هر مرحله از دریافت تسهیلات باشند.

دانشجویانی که مشروط و یا به هر دلیل انصراف و یا اخراج از تحصیل شده باشند.

دانشجو خارج از سنوات تحصیلی مجاز باشد.

نحوه و شرایط پرداخت و باز پرداخت وام

  1. سقف مبلغ و تعداد نیمسال تحصیلی قابل پرداخت وام شهریه به دانشجو برای هر یک از مقاطع تحصیلی به صورت زیر می باشد.
    شرح کاردانی کارشناسی ناپیوسته کارشناسی کارشناسی ارشد
    نیم سال تحصیلی قابل پرداخت تا ۴ نیم سال تا ۴ نیم سال تا ۸ نیم سال تا ۴ نیم سال
    مبلغ قابل پرداخت در هر نیمسال تحصیلی مبلغ ۷،۵۰۰،۰۰۰ ریال مبلغ ۷،۵۰۰،۰۰۰ ریال مبلغ ۷،۵۰۰،۰۰۰ ریال مبلغ ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ ریال

    تبصره:در صورتی که مبلغ تایید شده وام کمتر از سقف اعلام شده فوق باشد بانک ملزم به پرداخت مبالغ طبق لیست اعلامی صندوق است.

  2. تسهیلات ارایه شده بر مبنای عقد قرض الحسنه و با کارمزد ۳ درصد می باشد که سالانه و بر اساس مانده بدهی محاسبه و به اصل وام اضافه و به همراه اقساط تسهیلات پرداختی وصول می گردد.
  3. تبصره:دانشجو می تواند به انتخاب خود کارمزد دوره تنفس را ابتدای هر سال یا قبل از شروع اقساط تسهیلات و یا به همراه اولین قسط پرداخت نماید

  4. تسهیلات هر نیمسال تحصیلی پس از طی مراحل بررسی و تایید توسط صندوق، در مواعد تعیین شده، از سوی بانک بابت بخشی از شهریه به حساب موسسه واریز می­گردد.
  5. چنانچه دانشجو در میانه راه انصراف از تحصیل دهد و یا به هر دلیل وضعیت تحصیل دانشجو در شرایط خاتمه و یا ناتمام قرار گیرد، ادامه اعطاء وام (موضوع این شیوه نامه) به وی متوقف می شود .

مدت تنفس و باز پرداخت وام شهریه به شرح جداول ذیل تعیین می گردد.

  1. در صورت تعویق در بازپرداخت اقساط مطابق قوانین بانک مرکزی مبلغی به اصل بدهی اضافه و دریافت خواهد شد.
  2. دوره تنفس به مدت زمان قبل از پرداخت اقساط اطلاق می شود
  3. دانشجو موظف به امضای فرم اختیارنامه تنظیمی بانک در زمان تشکیل پرونده جهت تفویض اختیار به بانک به منظور انتقال وجه تسهیلات پرداختی از حساب دانشجو به حساب دانشگاه در دفعات مختلف می­باشد.

شرایط و ضوابط عمومی

  1. رعایت قوانین و مقررات صندوق در خصوص وام شهریه که در این شیوه نامه پیشبینی نشده، برای دانشجو الزامی است.
  2. فهرست تایید شده متقاضیان وام شهریه در هر نیمسال تحصیلی از طریق صندوق برای پرداخت به بانک ارسال می شود.
  3. دانشجو در هر مقطع صرفا می تواند در یک رشته تحصیلی از وام شهریه استفاده نماید.
  4. نظارت و تایید مراحل پرداخت بر اساس مستندات مورد تایید دانشگاه محل تحصیل دانشجو و صندوق صورت می پذیرد.
  5. ثبت نام در حداقل تعداد واحد های تحصیلی طبق مقررات آموزشی

پیوست : مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده در بانک قرض­ الحسنه مهر ایران

الف) مدارک متقاضی

۱. درخواست کتبی و تکمیل فرم ها و قرارداد بانک توسط دانشجو و ضامن در محل شعبه انتخابی

۲. ارایه اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی دانشجو

ب) مدارک ضامن

۱. ارایه اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی ضامن(مدارک هویتی)

۲. ارایه مدارک هویت شغلی (تصویر آخرین فیش حقوقی ممهور شده با گواهی کسر از حقوق و یا ارایه یک فقره چک به وسیله ضامن) برای کارمندان شاغل یا ارایه پروانه کسب معتبر مربوط به محل کسب و آخرین قبض آب یا برق با گاز برای شغل های آزاد.

تبصره ۱: در صورتی که ضامن کارمند قراردادی با حداقل ۱ سال سابقه باشند، ارائه پرینت گردش حساب بانکی با تاییده بانک و مهر الزامی است.

تبصره ۲: در صورتی که ضامن دارای مشاغل آزاد باشند، ارائه چک به مبلغ اصل و کارمزد و ارائه پرینت گردش حساب بانکی با تاییدیه و مهر بانک الزامی است.

۳. ارایه مدرک معتبر جهت احراز هویت محل سکونت ضامن از قبیل (فیش آب یا برق یا گاز به نام متقاضی با تصویر

سند مالکیت و یا اجاره نامه، مبایعه نامه، صلح نامه قطعی محل سکونت)

ج) نکات مهم و قابل توجه

۱. وام گیرنده و ضامن نبایستی در سیستم بانکی دارای بدهی در سرفصل غیرجاری و چک برگشتی باشند.

۲. ارایه اصل مدارک وام گیرنده و ضامن به منظور رویت و تطبیق از سوی مسئول تسهیلات شعبه الزامی است.

۳. کلیه امضا اسناد، اوراق بایستی در حضور مسئول مربوطه شعبه انجام و تایید گردد.

۴. جهت  ثبت نام اولیه بایستی به سایت www.bp.swf.ir قسمت تشکیل پرونده مراجعه اطلاعات خود را تکمیل نمایید.

۵. پس از یک روز وارد قسمت ورود به پرتال شده و بعد از تکمیل اطلاعات یکی از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران را انتخاب نمایید.

۶. بعد از انجام مراحل بالا بایستی منتظر پیامک از سمت صندوق رفاه دانشجویان مبنی بر مراجعه به شعبه انتخابی خود باشید.

۷. پس از رسیدن پیامک با ضامن و مدارک به شعبه انتخابی مراجعه فرمایید(از زمان رسیدن پیامک تا یکماه فرصت دارید به شعبه مراجعه نمایید و در صورت عدم مراجعه در مهلت مقرر وام شما در سیستم به صورت خودکار انصراف تلقی خواهد شد.)

۸. پس از یکبار مراجعه و تکمیل مدارک نزد بانک در ترم های آتی نیازی به مراجعت به بانک نمی باشد و فقط بایستی در سایت ثبت نام انجام دهید.