عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر

نصیری مدیرکل دانشجوئی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی: شهداء حافظان امنیت امروز ما هستند و باید قدر آنها را بدانیم وتلاش کنیم یاد وخاطره و آرمان های آنها فراموش نشود



به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر مدیر کل دانشجوئی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی درمراسم دوازدهمین سالگرد تدفین شهداء گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر که با حضور اقشار مختلف مردم ، مسئولان و دانشجویان در این واحد برگزار شد گفت : شهداء دردوران دفاع مقدس و همچنین در دفاع حرم برای حفظ ناموس و امنیت ما جان خود را فدا کردند و امروز وظیفه داریم که از آرمان های شهداء دفاع کنیم و راه و هدف آنها را سرلوح زندگی خود نمائیم.
دکتر نصیری با بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس گفت: خیلی از شهداء  با شکستن پلاک های خود دوست داشتند بعد از شهادت در گمنامی باشند و این به خاطر خلوص نیت آنها بود.
مدیر کل دانشجوئی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ۱۶ آذر روزدانشجو افزود: خوی سلطه گری از بدو تاسیس امریکا در میان حاکمان آن بوده ودانشجویان پیرو خط امام در ۱۶ آذر بر علیه سلطه گری و استکباری آمریکا ایستادند و جان خود را در این راه از دست دادند.
دکتر فیروز فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد زنجان نیز در این مراسم گفت : امروز ادامه راه شهداء و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها برای ما وظیفه هست و در کنار آن باید به خوبی برای نسل های آینده و جوانان اهداف شهداء تبیین گردد

.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو گفت : روح مطالبه گری ، آرمان گرائی وآزادیخواهی واقع بینانه دانشجویان امروز ادامه همان جریان و حرکت های روز ۱۶ آذر است.
دکتر فیروز فردرادامه وظیفه مسئولان در برابر مطالبه گری دانشجویان را مهم دانست وگفت: آرمان گرائی دانشجویان که بر اساس رسیدن به هدف، بدون آلوده شدن به مسائل دنیوی، هدفمند حرکت کردن است ما  مسئولان نیز وظیفه داریم عملا روحیه مطالبه گری را در بین دانشجویان تقویت کنیم.
وی در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد جدید خود درحوزه کار آفرینی و فن آوری در آستانه تحول بنیادین قرار گرفته است که این تحول علاوه بر ایجاد نشاط و روحیه در جامعه، دغدغه های اصلی جوانان و دانشجویان را برطرف می سازد

.
دکتر کیان پهلوان افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر نیز در ابتدای این مراسم با گرامیداشت سالروز تدفین شهدا گمنام در دانشگاه و ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: در هر مجلسی که اسم و یاد کلمه شهید آورده شود آن مجلس وزانت وسنگینی خاصی به خود می گیرد که به دلیل همبستگی خلوص، پاکی و از خود گذشتگی باکلمه شهید است.
وی افزود: زمانی که کلمه گمنامی در کنار کلمه شهید می آید گوئی یک مظلومیت خاصی در درون کلمه شهید پرورش می یابد که آن را دوست داشتنی تر می کند.
وی به تاریخ تدفین شهدا در دانشگاه اشاره کرد وگفت: به خاطر فضای حاکم برجامعه در آن روز ها مخالفت های زیادی با تدفین شهدا در دانشگاه ها شد اما اقامه نماز مقام معظم رهبری در مزار شهدای گمنام دانشگاه امام صادق جریانی تاثیر گذار فرهنگی در جامعه به راه انداخت که امروز شاهدیم اکثر مراکز دانشگاهی مفتخر به حضور شهداء گمنام هستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در پایان گفت: این واحد دانشگاهی نیز درسال ۱۳۸۶در چنین روزی مفتخر به حضور سه شهید گمنام شد که منشاء تحول فرهنگی در دانشگاه بوده است.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مهدی دیانی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و مدافع حرم و از راویان دفاع مقدس به روایت گری کرد و حاج آقا کلامی شعار بزرگ استان نیز شعر خوانی پرداخت.
در این مراسم از ۱۹ دانشجوی برتر آموزشی، فرهنگی و ورزشی تجلیل شد ودر پایان مزار شهدای گمنام دانشگاه گلباران و غبار روبی شد