عمومی | دانشگاه شاهد

حضور دانشگاه شاهد در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار

به گزارش «روابط عمومی» دانشگاه شاهد در راستای برنامه توسعه فعالیت‌های فناوری و تحقیقات کاربردی خود، در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار فعالانه حضور یافت تا دستاوردهای فناورانه، محصولات و خدمات دانش‌بنیان اعضای هیات علمی، مراکز تحقیقاتی و واحدهای فناور مرکز رشد دانشگاه را به نمایش بگذارد.


بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار از تاریخ ۲۶ الی ۲۹ آذر ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی تهران با حضور دانشگاه ها، مراکز رشد و پارک های فناوری برگزار شد. در این رویداد علمی و فناوری، دانشگاه ها، مراکز رشد و پارک های فناوری سراسر کشور محصولات، خدمات و فناوری های جدید خود را در معرض بازدید بازدیدکنندگان قرار دادند. بازدیدکنندگان این نمایشگاه اساتید، دانشجویان، فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران، حمایت کنندگان مالی، فعالان شرکت های دانش بنیان و سایر اقشار علاقمند به فناوری بودند که از آخرین دستاوردهای پژوهشی کشور دیدن ‌کردند.


دانشگاه شاهد نیز با تکیه بر توانمندی‌های پژوهشی موجود در سطح مرکز رشد، مراکز تحقیقاتی و اعضای هیات علمی دانشگاه در این رویداد شرکت نمود و  محصولات واحدهای مستقر در مرکز رشد فناوری و دستاوردهای نوآورانه مراکز تحقیقاتی و اعضای هیات علمی دانشگاه در غرفه دانشگاه شاهد در معرض دید علاقمندان و بازدیدکنندگان قرار گرفت که با استقبال گسترده و بازدید قابل توجهی همراه بود.



مرکز تحقیقات میکروب شناسی، کارآزمایی بالینی طب سنتی و گیاهان دارویی نیز دستاوردهای خود در این نمایشگاه عرضه کردند.

همچنین جمعی از اعضا هیات علمی دانشگاه آقایان دکتر غزنوی  با طرح مدار و سیستم های مجتمع؛  دکتر دوستداری در حوزه خدمات امنیت فناوری اطلاعات از دانشکده فنی و مهندسی؛  دکتر طباطبایی با طرح کشت کیسه‌ای و گلخانه ای از مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و  دکتر رحمانی‌فر با طرح باتری روی و هوا از دانشکده علوم پایه در این نمایشگاه به معرفی محصولات و دستاوردهای دانش‌بنیان خود پرداختند.





بازدیدکنندگان ضمن آشنایی با دستاوردهای پژوهشی دانشگاه شاهد با نمایندگان واحدهای فناور و مراکز تحقیقاتی و اساتید حاضر به گفتگو و تبادل نظر می پرداختند.گفتنی است این نمایشگاه فرصت مناسبی را برای معرفی دستاورهای پژوهشی و محصولات فناورانه واحدهای مختلف دانشگاه فراهم نمود و مذاکرات متعددی در زمینه حمایت از فعالیت های دانش بنیان و فناوری‌های حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، نرم‌افزار، امنیت سایبری، کشاورزی و سایر حوزه‌های فنی و مهندسی بین واحدهای حاضر در نمایشگاه و فعالان اقتصادی، صندوق های سرمایه‌گذاری و سرمایه گذاران بخش های خصوصی و دولتی به عمل آمد.


نمایشگاه ایران ساخت که محصولات و فناوری های ساخت متخصصان داخلی مستقر در مراکز رشد و پارک های فناوری و دانشگاه های کشور را در معرض نمایش عموم گذاشته بود همزمان با نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار برگزار گردید که شرکت سوگند از واحدهای مستقر در مرکز رشد دانشگاه در غرفه ای محصولات دانش بنیان و فناورانه خود را ارائه کرد.

دکتر ثقفی رئیس دانشگاه و خانم دکتر کیاسالاری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه از غرفه دانشگاه بازدید نمودند







در غرفه دانشگاه شاهد شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ذیل از مرکز رشد دانشگاه حضور داشتند:

شرکت سوگند

تولید تجهیزات آزمایشگاهی و محفظه های دستکش دار بی هوازی

شرکت خرم بهار آتیس

طراحی وتولید سموم ارگانیک وکودهای با پایه آلی و تولید نانو سوپر جاذب

شرکت طنین پرداز پاسارگاد

طراحی و ساخت پروتز حلزون شنوایی

شرکت خدمات مهندسی رایانه ای میثاق

تولید محصولات نرم افزاری و خدمات اینترنت اشیاء

شرکت تبلور نسل خورشید

سامانه رده بندی سنی نرم افزارهای بازی و انیمیشن

شرکت توسعه و فناوری امین پردازش

توسعه محصولات نرم افزاری حوزه آموزش و سلامت

شرکت طلیعه طب توحید

تجهیزات پزشکی و محصولات مبتنی بر فناوری نانو

واحد فناور ایده زیست فناوران پارس

ایجاد انواع مدل حیوانی و تولید آگار