عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور

مهارت‌های ده‌گانه برای زندگی مفید در قرن ۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نور ، بهزاد عزتی ظهر امروز در همایش برند و برندسازی که با حضور صاحبان صنایع استان مازندران، صنعتگران، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نور در سالن آمفی تئاتر این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: «برای ایجاد برند هشت ابزار تبلیغات، روابط عمومی، پیشبرد فروش، بازاریابی مستقیم، فروش شخصی، بسته‌بندی، رویدادها و خدمات مشتری در اختیار مدیران صنایع قرار دارد تا از طریق آن با مشتریان ارتباط برقرار کرده و یک برند مناسب در بازار بسازند.»

وی با اشاره به اینکه خلاقیت ، تصمیم‌گیری و حل مسئله نکات ضروری هستند، اضافه کرد: «انسان‌ها در آغاز یادگیری مباحث علمی دچار یک سردرگمی یا گرفتاری می‌شوند که هرچه میزان دانش آنان در زمینه مورد نظر پیشرفت کند، میزان خضوع بیشتر می‌شود، اما در ادامه روند متوسطی پیدا می‌کند.»

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور عنوان کرد: «اکنون در قرن ۲۱ به سر می‌بریم؛ باید مهارت حل کردن مسئله داشته باشیم؛ در دنیای امروزی مسئله فقط حل کردن ریاضی و شیمی نیست.»

تاثیر خطاهای شناختی یا فکری بر روابط افراد در زندگی یا موفقیت شغلی

عزتی اظهار کرد: «سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سازمان یونیسف مهارت‌های ده‌گانه‌ای را ارائه کردند که معتقدند این مهارت‌ها برای زندگی در قرن حاضر مفید هستند، این مهارت‌ها عبارتند از خودآگاهی، همدلی، تفکر انتقادی، تفکر خلاقانه، تصمیم‌گیری، توانایی حل مشکلات، روابط بین فردی، ارتباط موثر، مقابله با استرس و مقابله با هیجان و احساسات.»

وی با اشاره به اینکه در برخورد با حل مسائل و مشکلات دو نوع یک و دو سیستم تفکر وجود دارد، بیان کرد: «سیستم نوع یک سریع و ناخودآگاه است، اما سیستم نوع دوم خودآگاه و کُند است.»

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور با اشاره به اینکه خطاهای شناختی یا فکری بر روابط افراد در زندگی یا موفقیت شغلی تاثیر می‌گذارد و لازم است آن را بشناسیم، اظهار کرد: «دو دسته اصلی و مهم خطاهای شناختی، تحریف و سوءگیری شناختی هستند؛ تحریف شناختی معمولاً برای محافظت از فرد در برابر افکار و احساسات منفی اتفاق می‌افتد، اما سوءگیری سرعت تصمیم‌گیری را بالا می‌برد.»