عمومی | انجمن مکانیک سنگ ایران

دستورالعمل ایمنی کار در فضاهای بسته و تونل

پیشگفتار

توسعه یکی از مهمترین آرمانهای جوامع بشری امروز است. در این بین توسعه شهری به عنوان یکی از مولفه های توسعه جوامع به شمار میرود. انجام پروژه های عمرانی به منظور ایجاد زیرساخت های مناسب در شهر از مهمترین فعالیت های مدیریت شهری در این راستاست. این پروژه ها به دلیل تعامل نزدیک با جامعه و مردم از نقطه نظر موضوعات ایمنی، بهداشت و محیطزیست دارای حساسیت و اهمیت فراوان می باشند. از این رو پرداختن به موضوعات در پروژه های شهری در یک قالب نظام مند و تحت کنترل از خواسته های مدیریت ارشد شهرداری تهران به منظور کاهش پیامدهای نامطلوب جانی، مالی و زیست محیطی فعالیت های عمرانی می باشد.
این اهمیت مدیریت ارشد شهرداری تهران و سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران را به عنوان متولی انجام پروژه های عمرانی شهرداری تهران بر آن داشت تا اقدام به ایجاد مکانیزمی جهت بهبود وضعیت
HSE در فعالیت های خود نمایند. یکی از فعالیت های اصلی در ایجاد این مکانیزم تدوین دستورالعمل اجرایی اولویت دار HSE می باشد.
مجموعه حاضر با عنوان
دستورالعمل ایمنی کار در فضای بسته و تونل با شماره EDO ۶۱۰ دومین دستورالعمل از این مجموعه است.
شایان ذکر است که این مجموعه با تلاش معاونت محترم مهندسی و برنامه ریزی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، جناب آقای دکتر رضایی و معاونت اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، جناب آقای مهندس رحمتی و توسط آکادمی
HSE شرکت مهندسی مروجان بهرهوری تدوین گردیده است. از زحمات این عزیزان و تمام همکارانی که در تدوین این مجموعه ما را یاری نمودهاند صمیمانه سپاسگزاریم.


سید مسعود نصر آزادانی

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران

دانلود فایل کامل