عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

معاون فرهنگی و دانشجویی در اجلاس سراسری معاونان و کارگزاران فرهنگی و دانشجویی

کار کردن با دانشجو و دانشگاه، ارزشمند و مسئولیتی در حد شغل انبیاء می باشد

دکتر مهدی در اجلاس سراسری معاونان و کارگزاران فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای، در ابتدای سخنان خود با بیان اهداف این اجلاس سراسری، اظهار نمود: در حوزه فرهنگی و دانشجویی به هویت جدید نیازمندیم تا دانشجویی تربیت کنیم که نیاز کشور است و در این راستا زمینه ای فراهم شد تا با انتقال و به اشتراک گذاری تجارب موفق به بررسی و تحلیل سیاستها و برنامه های فرهنگی پرداخته شود.
وی افزود: کار کردن با دانشجو و دانشگاه، ارزشمند و مسئولیتی در حد شغل انبیاء می باشد که ما باید این وظیفه را قدر بدانیم و با مسئولیت شناسی و نظم دهی، بهتر و جهادی تر، فعالیت نماییم.

دکتر مهدی در ادامه به اهم چالشهای حوزه فرهنگی و دانشجویی پرداخت و از سرانه های اندک دانشگاه فنی و حرفه ای سخن گفت و با مقایسه ی این سرانه ها با دانشگاههای تابعه وزارت علوم، تصریح کرد: هرچند سرانه های دانشجویی و فرهنگی اعم از خوابگاهها، سلف سرویس، تربیت بدنی، مشاوره و سلامت دانشجویی بسیار اندک و تبعیض آلود است اما باید مدیریت هزینه دقیق تر در امور تغذیه، وجوه اجاره خوابگاهها، تعمیر و تجهیز و ارتقاء به صورت سختگیرانه داشته باشیم.
معاون فرهنگی و دانشجویی در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: دانشجو باید مشارکت حداکثری در همه ابعاد و برنامه های دانشکده ها و آموزشکده ها، داشته باشد و آزمون و خطا کند تا بتواند در آینده مسئولیت های مهمی را در جامعه عهده دار شود و دغدغه ما دانشجویان باشد و درک شایسته از جایگاه آنها داشته باشیم.
دکتر مهدی با بیان اینکه باید اهتمام ویژه و مسئولانه به رستورانهای مکمل داشته باشیم، گفت: این امر یکی از پل های خروج ما از مشکل اعتبار تغذیه می باشد که باید جدی گرفته شود و دانشگاه نباید درگیر غذا، رستوران داری و هتلداری شود.
وی همچنین زیبا سازی محیط را مهم دانست و افزود: مدیریت محیط و زیباسازی آن باید متناسب با روحیه دانشجویان، همکاران و ارباب رجوع باشد و شعارها و احادیث خوب و مفید نصب گردد چرا که در تربیت و روحیه ی دانشجویان موثر است و ما مدعی العموم دانشجو در دانشگاه هستیم که تمام محیط را باید مدیریت کنیم نه فقط رستورانها و خوابگاههارا.
دکتر مهدی فلسفه دانشگاه را آموزش، پژوهش و خدمات اجتماعی عنوان کرد و گفت: ما مسئولیم فضا را برای تحصیل با کیفیت فراهم کنیم و "همه برای یک هدف" یعنی "ارتقای دانشگاه" و "دانشجو" تلاش و فعالیت نماییم.