عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

دیدار اهالی رسانه با پرستاران مجتمع آموزشی درمانی بعثت


خبرنگاران همدان در قالب هیات زینبیون اصحاب رسانه این استان به مناسبت «روز پرستار» با پرستاران بیمارستان بعثت دیدار کردند.

به گزارش خبری وب‌دا در همدان، خبرنگاران همدان در قالب هیات زینبیون اصحاب رسانه استان به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار به دیدار پرستاران بیمارستان بعثت همدان رفتند و از بیماران نیز عیاد ت کردند.

این دیدار با همراهی مجید ملکیان؛ رئیس هیات مدیریه خانه مطبوعات همدان، غلامرضا فریدونی؛ سرپرست روزنامه کیهان در همدان، نصرالله طاقتی احسن؛ مدیرمسوول روزانه همدان پیام، محمدرضا متولی‌الموتی سرپرستت روزنامه ایران در همدان،  مریم شهابی باهر؛ مدیر خبرگزاری فارس و جمعی از خبرنگاران رسانه‌های مختلف استان انجام شد.

در این مراسم ابتدا سرپرست روزنامه کیهان در همدان  با تبریک روز پرستار از زحمات این قشر قدردانی کرد و گفت: خبرنگاران استان همدان به صورت خودجوش در قالب هیات زینبیون در اینجا جمع شده‌اند تا از قشرر  زحمتکش پرستار قدردانی کنند.

غلامرضا فریدونی بیان کرد: مناسبت نام «هیات زینبیون» و سالروز میلاد حضرت زینب(س) باعث شد که در اینجا حضور یابیم تا ضمن تبریک به پرستاران عیادتی هم از بیماران داشته باشیم.

وی عنوان کرد: پرستاران همواره در همه حال خود را ملزم به حفظ جان بیماران می‌کنند و زینب‌گونه در این مسیر قدم برمی‌دارند که ما قدردان آنها هستیم.

مدیر بیمارستان بعثت همدان نیز ضمن قدردانی از حضور خبرنگاران اظهار کرد: این دیدار مایه دلگرمی قشری زحمتکش است که شب و روز تلاش می کنند تا مبادا بیماری دردی و رنجی داشته باشد.

حمید کیانی‌فتوت با بیان اینکه خوشبختانه بیمارستان بعثت روز به روز بزرگتر و تخصص‌های جدید وارد این مجموعه می‌شود گفت: به زودی مرکز جامع سرطان در این بیمارستان راه‌اندازی می شود و  ۲۲۰ تخت به مجموعه اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با اضافه شدن این تخت‌ها تعداد تخت‌های بیمارستان بعثت به ۸۵۰ مورد می‌رسد افزود: بیمارستانی با این ساختار که مرکز سوختگی، فوق تخصصی اطفال و تروما باشد در کشور کمتر یافت می‌شود.

مدیر بیمارستان بعثت همدان با اشاره به اینکه همدان شرایط استراتژیکی دارد و در مسیر غرب به مرکز کشور قرار گرفته و همین موضوع باعث پذیرش بیماران از سایر نقاط کشور در بیمارستان بعثت می‌شود گفت: پزشکان و پرستاران این بیمارستان در قالب بسیج جامعه پزشکی اقدامات خوبی را در مناطق محروم و کم‌برخوردار انجام می دهند و در همه صحنه‌ها حضور دارند که نتیجه آن افتخاراتی بوده که برای بیمارستان کسب شده است.

وی با بیان اینکه جامعه پرستاری عضوی خارج از جامعه شهروندی نیستند و این افراد نیز در درگیر مشکلات اقتصادی هستند اما با این حال همیشه به وظیفه خود عمل می‌کنند خاطرنشان کرد: برای نمونه می‌توان به خدمات‌رسانی آنها به بیماران در موج شیوع آنفلوآنزا در استان اشاره کرد.

کیانی با اشاره به اینکه حتی فرزند برخی پرستاران دچار بیماری آنفلوآنزا شده بود اما خود در بیمارستان حاضر بودند و به سایر بیماران خدمات ارائه می‌کردند گفت: ماه گذشته با حجم گسترده‌ای از مراجعه بیماران تنفسی مواجه بودیم و چون مانند سالهای گذشته تنها می‌توانستیم به اطفال خدمات ارائه دهیم، امکان پذیرش بزرگسالان نبود، روند تغییر کرد و تعدادی از بزرگسالان نیز به این بیمارستان سوق یافتند و به آنها نیز خدمات ارائه شد.

وی با بیان اینکه مجبور شدیم دو بخش دیگر را به این منظور اختصاص دهیم و فعالیت عادی آنها را تعطیل کنیم که تنها در حوزه آنفلوآنزا فعال باشند خاطرنشان کرد: خوشبختانه کنترل بسیار خوبی صورت گرفت و در کنار تمام کمبودها نتیجه خوبی حاصل شد.

مدیر بیمارستان بعثت همدان با اشاره به اینکه پرستاران در هر جایی قرار گرفته‌اند از کار مدیریتی گرفته تا در حوزه فعالیت‌های ورزشی موفق بوده‌اند افزود: به نیروهای پرستاری بیمارستان بعثت هر کاری سپرده شده به نحو احسن انجام داده‌اند و این موضوع باعث کسب رتبه‌های خوبی برای این مجموعه شده است.

وی از انجام بیش از ۳۰ تا ۳۵ هزار عمل جراحی در طول سال در  بیمارستان بعثت خبر داد و افزود: اجرای پروژه‌هایی مانند سامانه پکس، دوربین مداربسته، استقرار بالگرد به سادگی نبوده و تلاش زیادی در این زمینه صورت گرفته است.

کیانی با اشاره به اضافه شدن بخش هماتولوژی اطفال و توسعه بخش اورژانس و .. در بیمارستان با وجود کمبود اعتبارات تاکید کرد: تیم بیمارستان بعثت کمک کردند تا با صرفه‌جویی اقداماتی نظیر ارتقای فضای اورژانس و .... انجام شود.

وی با بیان اینکه در حال حضر یک‌هزار و ۴۰۰ متر مربع به بخش اورژانس اضافه شده و حجم کار پرستاران افزایش یافته است گفت: متاسفانه آن طور که باید در حق این قشر اقدامی انجام نشده اما با توجه به دید مثبتی که وزیر بهداشت دارند امیدواریم جامعه پرستاری بتواند به زودی به حق خود برسد.

مدیر بیمارستان بعثت همدان با بیان اینکه جامعه پرستاری متولی سلامت جامعه است و اگر در حوزه مشکلات اقتصادی آسیب ببیند و با دغدغه فکری بر سر بالین بیمار حاضر شود بالطبع ممکن است عارضه‌هایی ایجاد شود گفت: بیمارستان بعثت با تمام این مسائل تاکنون برایند خوبی داشته و امیدواریم با پشتوانه نیروی پرستاری وضعیت بهتری نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه متخصصان طب اورژانس برای بیمارستان بعثت تحقیقی انجام داده بودند و شاخصی که این بیمارستان  در کار تحقیقاتی به دست آورده نسبت به استاندارهای روز دنیا عدد خوبی است گفت: تیم تحقیقاتی کار را انجام می‌دهند و براورد اولیه نیز خبر خوشایندی است هرچند با ایده‌آل فاصله داریم اما سعی کرده‌ایم با امکانات موجود حداکثر بهره را داشته باشیم.

کیانی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم تا پایان امسال فاز اول مرکز سرطان غرب کشور را راه‌اندازی کنیم چون شتابدهنده خریداری شده و رایزنی شده دو دستگاه دیگر نیز اضافه شود و کار با سرعت خوبی پیش می‌رود افزود:: اگر امسال افتتاح نشود سال آینده بهره برداری فاز اول مرکز جامع سرطان در دستور کار است که این باعث اضافه شدن فضای بیمارستان نیز می شود.

وی در پایان با بیان اینکه معتقدم باید دانشگاه علوم پزشکی همدان خبرنگار تخصصی حوزه سلامت آموزش دهد، تحقق این مهم را در خبررسانی درست به جامعه مهم عنوان کرد.

اقتباس از فارس

عکس: مسیح رافتی