عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

تضمین کیفیت آموزش های مهارتی، ماموریت محوری دانشگاه جامع علمی کاربردی است

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی خراسان رضوی، با حضور دکتر پیش بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر تشکری دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی خراسان رضوی ، روسای مراکز آموزش علمی کاربردی و جمعی از مسئولین، دومین جشن دانش آموختگی دانشجویان علمی کاربردی این استان در محل سالن همایش های هتل پردیسان مشهد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد خراسان رضوی ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و خیرمقدم به مهمانان و دانش آموختگان گفت: این دانشگاه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و در عمر بیست و هفت ساله خود توانسته در حوزه مهارت آموزی در سطح آموزش عالی کارنامه درخشانی از خود بجای بگذارد.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی خراسان رضوی با بیش از ۴۵ مرکز آموزش علمی کاربردی تاکنون ۱۲۲ هزار دانش آموخته داشته است و این دانش آموختگان یا کارآفرین شدند و شغل ایجاد کردند یا با مهارتی که در دانشگاه آموختند جذب بازار کار شدند.

دکتر تشکری در ادامه تشریح کرد: این دومین جشن دانش آموختگی دانشجویان این استان است که بصورت متمرکز توسط دانشگاه برگزار می شود اگرچه مراسم دانش آموختگی هرساله در مراکز آموزش علمی کاربردی برگزارشده است.

وی در ادامه گفت: آنچه در مورد دانشجویان علمی کاربردی مصداق پیدا می کند واژه دانش آموختگی است و نه فارغ التحصیلی؛ چرا که دانشجویان علمی کاربردی به واسطه مهارتی که آموخته اند و همواره باید آنرا با علم و دانش روز بروزرسانی کنند در حال آموختن هستند لذا هیچگاه فارغ از تحصیل و یادگیری نیستند.

در بخش دیگری از مراسم معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی، مقارن شدن ولادت حضرت زینب(س) ، آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی  با جشن دانش آموختگی تعدادی از دانشجویان دانشگاه در استان خراسان رضوی را تبریک و آنرا به فال نیک گرفت و گفت: امید داریم این مراسم جشن دانش آموختگی سرآغاز موفقیت های بیشتر برای شما فرزندان دانشگاه باشد. من نیز تایید می کنم که دانش آموختگی مصداقی کامل تر برای دانشجوی مهارتی علمی کاربردی است چرا که لازمه یک دانش آموخته موفق این است که همواره با پیشرفت تکنولوژی، دانش  و مهارت خود را با علم روز بروزرسانی کند لذا هیچ وقت فارغ از آموختن دانش و بروزرسانی مهارت خود نمی شود و لازمه یک دانش آموخته علمی کاربردی نیز همین است.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از موفقیت های دانشگاه جامع علمی کاربردی در دوسال اخیر، همراه با کیفیت بخشی خدمات دانشگاه در بخش های مختلف، رشد ۱۵ درصدی جذب دانشجو علی رغم کاهش دانشجو در مراکز آموزش عالی است و این نشان می دهد خانواده ها به نظام مهارتی علمی کاربردی اعتماد پیدا کردند و فرزندان خود را از مدرک گرایی به مهارت آموزی تشویق می کنند به طوری که میانگین سنی دانشجویان نیز دوسال جوانتر شده است. این دانشگاه نیز در همین راستا سرمایه گذاری بیشتری برای کیفیت بخشی به خدمات آموزشی، فرهنگی،دانشجویی و رفاهی دانشجویان و مدرسان کرده است و برنامه های مدون تری نیز برای آینده آماده می کند.

در پایان این مراسم نیز از دانش آموختگان برتر مراکز آموزش علمی کاربردی استان خراسان رضوی با اهدا لوح تقدیر و شاخه گل قدردانی شد تا در قاب خاطرات دانشجویان ماندگار شود.

یکی از نکات قابل توجه در اجرای برنامه های این مراسم از  جمله قاری،مجری، فیلم برداری و عکاسی، آتلیه عکاسی دانش آموختگان بود که  توسط دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان رضوی اجرا شد و موجب تحسین مهمانان، سخنرانان و دانشجویان شد.