عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

طرح اکرام ایتام وارد خانواده دانشگاه می‌شود


طی دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان همدان با ریاست دانشگاه علوم پزشکی همدان مقرر شد طرح اکرام ایتام در خانواده دانشگاه شکوفاتر شود.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، پیمان ترکمانه مدیر کل کمیته امداد امام خمنی(ره) استان همدان در دیدار با ریاست دانشگاه علوم پزشکی همدان خواستار حمایت این مجموعه دانشگاهی در تبلور طرح اکرام ایتام شد.

وی در جلسه هم‌اندیشی که به این منظور تشکیل شده بود تصریح کرد: طرح اکرام ایتام طی سالیان گذشته به صورت عمومی در سطح کشور اجرا شده‌است اما در این برنامه‌ریزی جدید در تلاش هستیم خانواده حامیان ایتام را با ورود به محافل کاری و آموزشی آنها گسترده‌تر کنیم.

ترکمانه افزود: برای تحقق این هدف نیازمند آن هستیم دانشگاه از ما حمایت لازم را به عمل آورده و افرادی را همیار ما در اجرای این طرح نماید تا با بیان دوستانه و گویای خود بتوانند در بین همکاران و دانشجویان راجع به این طرح توضیحات لازم را ارائه داده و در جذب حامیان بکوشند.

وی ضمن تاکید بر این امر که کاری که با فطرت آدمی ارتباط برقرار کند ماندگار می شود گفت: رابطین که از بین همکاران دانشگاه انتخاب می‌شوند اثرگذاری بیشتری در طرح و جذب این موضوع خواهند داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان ادامه داد: کمیته امداد در استان همدان هر سال برنامه‌هایی را برای ایجاد ارتباط عمیق بین ایتام و حامیان برقرار می‌کند که از آن جمله می‌توان به اجرای برنامه ضیافت افطار در ماه مبارک رمضان اشاره کرد.

وی ضمن قدردانی از حسن ظنّ و نگاه حمایت‌محور دکتر حیدری‌مقدم در اجرای این طرح عنوان کرد: دو موضوع جمع آوری زکات و طرح اکرام ایتام خارج از فضای اداری و صرفا با هدف جلب رضایت حضرت حق در مجموعه کمیته امداد انجام می‌شود و خرسندم از اینکه دانشگاه علوم پزشکی در یکی از این دو طرح شریک ثواب و فرجام خیر آن شده‌است.

در ادامه دکتر حیدری مقدم ضمن استقبال از اجرای این طرح در مجموعه دانشگاه، پیشنهادات اعضای حاضر در جلسه را در خصوص نحوه اجرا مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه دانشگاه در ۳ گروه اساتید، دانشجویان و کارکنان می‌تواند به اجرای این طرح کمک کند گفت: می‌توان در حوزه دانشجویی از ظرفیت تشکل‌ها و انجمن‌ها نیز بهره برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تبیین کرد: اجرای این طرح باید به شکل فعال و مستمر در روند جذب تداوم یابد وگرنه اطلاع رسانی صرف و رها کردن موضوع، توفیقات چندانی به همراه نخواهد داشت.

وی تشریح کرد: لینک برقراری ارتباط با سامانه کمیته امداد در بخش‌های مختلف با هماهنگی و فرم‌های ثبت نام و ... انجام می‌شود و توزیع فرم‌ها و ادامه روند کار در دانشگاه انجام می‌شود.

دکتر حیدری مقدم با اشاره به راهکار بعدی در اجرای طرح عنوان کرد: اساتید و اعضای هیئت علمی که تمایل به ورود در این طرح دارند می‌توانند به رابطین کمیته امداد که از بین همکاران دانشگاه انتخاب می‌شوند در واحدها و بخش‌های مختلف مراجعه کنند و نسبت به پر کردن فرم متقاضی حمایت از ایتام مورد نظر شوند.

وی افزود: به ۵۰ واحد نامه ارسال می‌شود و فردی به‌عنوان رابط کمیته معرفی خواهد شد، این افراد توسط همکاران کمیته امداد مورد آموزش قرار گیرند و نسبت به توجیه و جذب افراد در سطح دانشگاه اقدام می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: همچنین اطلاع‌رسانی و تبلیغات در این موضوع، در صفحه اول سایت دانشگاه درج شده و با لینک مستقیم امکان ورود به سامانه کمیته امداد برای افراد فراهم خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین پوسترهایی هم برای درج در محل رفت و آمد و تجمع در فضاهای مختلف تهیه و نصب می‌شود تا اطلاع‌رسانی برای غیردانشگاهیان نیز در فضاهای تحت پوشش مجموعه صورت گیرد.

دکتر طاهری مدیر روابط عمومی دانشگاه نیز ضمن اعلام آمادگی در راستای اجرای همه جانبه تبلیغات و اطلاع‌رسانی طرح مزبور گفت: لینک سایت کمیته امداد درج شده و در پیامک‌ها و سایت دانشگاه انعکاس داده می‌شود و افراد با دسترسی که در سایت وارد شده می‌توانند در هر شرایط زمانی وجه مورد نظر را واریز کنند.

وی همچنین به طراحی و نصب پوستر در فضاهای مختلف دانشگاه اشاره کرد و افزود: اثرگذاری این روش نیز تا مدتی که پوستر در معرض دید عموم باشد برجا خواهد بود و نقطه عطفی در اجرای این طرح می‌باشد.