عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

آیین افتتاح بیست و پنجمین کنفرانس بین المللی کامپیوتر برگزار شد

آیین افتتاح بیست و پنجمین کنفرانس بین المللی کامپیوتر برگزار شد


آیین افتتاح بیست و پنجمین کنفرانس بین المللی کامپیوتر، یازدهم دیماه ۱۳۹۸ با حضور صاحب نظران، متخصصان و مدیران اجرایی فعال در این حوزه، در محل مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) دانشگاه برگزار شد.
این کنفرانس با همکاری مشترک دانشگاه علم و صنعت ایران و انجمن کامپیوتر ایران، روزهای ۱۱ و ۱۲ دیماه ۱۳۹۸ به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود و با توجه به اهمیت روز افزون شبکه‌ های نسل بعد در پیشبرد صنعت IT ، زمینه علمی آن، شبکه ‌های نسل پنجم و ماورای آن – فناوری ‌های توانمند‌‌ساز و کاربردها- تعیین شده است .
شاخه ‌های تحت پوشش این کنفرانس شامل: شبکه ‌های آینده، علوم داده، امنیت کامپیوتر، بازی ‌های کامپیوتری، محاسبات توزیع شده، مهندسی نرم افزار، محاسبات، هوش مصنوعی، پردازش سیگنال، سامانه ‌های شناختی و معماری کامپیوتر و سامانه‌ های دیجیتال می باشد .
در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین کنفرانس بین المللی کامپیوتر، دکتر شاه حسینی (معاون بین الملل دانشگاه) به نمایندگی از هیات رییسه به مدعوین و شرکت کنندگان خیر مقدم گفت و اظهار امیدواری کرد دانشگاه علم و صنعت ایران میزبان شایسته ای برای این همایش باشد.


دکتر شاه حسینی در سخنان خود سپس به معرفی برخی برنامه های دانشگاه علم و صنعت ایران در سال های اخیر و روند رو به رشد دانشگاه پرداخت و با اشاره به کسب رتبه های برتر توسط دانشگاه در رتبه بندی های بین المللی گفت: خوشبختانه در ۱۰ سال اخیر، رتبه دانشگاه ما همواره بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ بوده است و خصوصا در بین دانشگاه های صنعتی رتبه ۱ تا ۳ بوده ایم و این دانشگاه در حوزه موضوعی و در علوم کامپیوتر نیز همواره رتبه شایسته ای داشته است.
معاون بین الملل دانشگاه با تذکر این مطلب که این رتبه بندی ها مانند آزمایشگاهی است که پس از اندازه گیری، شاخص هایی را مشخص می کند؛ گفت: دانشگاه علم و صنعت ایران به شاخص ها عوامل موثر در احراز رتبه های برتر در نظام های رتبه بندی ملی و بین المللی در جهت رشد و بالندگی خود توجه کرده و از یک و نیم سال گذشته، شاهد تغییرات جدی در اکوسیستم دانشگاه هستیم که افتتاح مراکز نوآوری در دانشگاه از آن جمله اند. وی با بیان اینکه در سال جاری و سال آینده، ۸ مرکز نوآوری در دانشگاه علم و صنعت ایران راه اندازی می شود، افزود: علاوه بر اینها در جهت توسعه پایدار دانشگاه، برنامه ریزی خوبی برای جذب درآمدهای پایدار از بیرون دانشگاه صورت گرفته و البته این مزیت نسبی دانشگاه علم و صنعت ایران از گذشته نیز بوده است و خوشبختانه هم در رتبه بندی های داخلی و هم بین المللی، مهمترین شاخص ما درآمد صنعتی دانشگاه است که از این منظر ما را در زمره ۲۰ دانشگاه برتر دنیا قرار داده است.
دکتر شاه حسینی در بخش دیگر سخنان خود موضوع پژوهش های گروهی را مورد توجه قرار داد و گفت: پژوهش فاخر در گروی کار گروهی است و خوشبختانه پس از یک سال و نیم تلاش و فعالیت، گروه ۵ دانشگاه صنعتی با امضای تفاهم نامه همکاری توسط روسای دانشگاههای علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان، امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی و صنعتی شریف تشکیل شده است.


وی تاکید کرد: فعالیت گروهی روی موضوعات خاص باعث می شود دستاورد بین المللی برجسته باشد و عملکرد رویت پذیر بیشتری داشته باشیم و یکی از زیرساخت های مهم اینگونه فعالیت ها به نظر من، برگزاری کنفرانس ها با محوریت انجمن های علمی در کشور است که یک ظرفیت همکاری به وجود می آورد.
دکتر شاه حسینی در پایان، خواستار توجه جدی به برگزاری و شرکت در کنفرانسها شد و گفت: آن چیزی که مغفول مانده است ارجاع به مقالات کنفرانس های دوره های قبل و توجه به محصولات علمی پیشین است که می تواند به عنوان معیار موفقیت کنفرانس حاضر استفاده شود.
در ادامه مراسم افتتاحیه، دکتر حبیبی (رییس انجمن کامپیوتر ایران) بود که ضمن ابراز امیدواری از برگزاری موفق بیست و پنجمین کنفرانس بین المللی کامپیوتر، از دانشگاه علم و صنعت ایران برای میزبانی این دوره از کنفرانس تقدیر و تشکر کرد. سپس دکتر مینایی (دبیر کنفرانس) گزارشی از روند برگزاری و داوری مقالات ارایه کرد.  وی با اشاره به برگزاری کارگاههای آموزشی در کنفرانس در ۱۱ محور، از حامیان کنفرانس تشکر و تعداد مقالات دریافتی را ۲۳۸ و مقالات پذیرفته شده را ۱۰۳ مقاله عنوان کرد که ۶۸ مقاله آن شفاهی و ۳۵ مقاله پوستری ارایه می شوند. وی گفت ارایه ۴ سخنرانی کلیدی و برگزاری پنل های صنعتی از برنامه های کنفرانس است.
سخنرانان بعدی مراسم افتتاحیه به ترتیب: مهندس باقری اصل (دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور)، دکتر عبداللهی (رییس مرکز فناوری اطلاعات و اقتصاد هوشمند در وزارت اقتصاد و دارایی) و مهندس طاهری بخش (معاون فنی شرکت ارتباطات سیار همراه اول) بودند که در حوزه های کاری خود سخنرانی کردند.

آلبوم تصاویر

Sapp.ir/iust_iran