عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

اطلاعات افراد در مورد پیشگیری از بیماری ها، حتی در تحصیل کرده ها، کافی نیست

معرفی طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» به بانوان مداح و هیئت های مذهبی شهر محمدیه در مسجد فاطمه زهرا (س) برگزار شد. در این نشست، صفر فیض الهی، رییس مرکز بهداشت شهرستان البرز بیان کرد: امروزه به واسطه مشغله فراوان در زندگی، حتی بسیاری از افراد تحصیل کرده نیز اطلاعات کافی در خصوص پیشگیری از بیماری ها، درمان های اولیه و توانبخشی ندارند؛ بر این اساس، «طرح هر خانه، یک پایگاه سلامت» ارائه شده است.

وی گفت: متون آموزشی در این برنامه، بسیار ساده و روان تدوین شده است و آموزش ها به صورت حضوری و مجازی در اختیار داوطلبان سلامت و سفیران سلامت قرار خواهد گرفت.

نهادینه کردن سلامت در خانواده

حجت الاسلام و المسلمین حسینی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان البرز هم گفت: با انجام واجبات و ترک محرمات می توانیم به سلامتی دست یابیم.

وی اظهار کرد که با توجه به اینکه طرح آزمایشی کشوری «هر خانه، یک پایگاه سلامت» در شهر محمدیه در حال اجراست، باید همه از این طریق تلاش کنیم تا سلامت را در خانواده ها نهادینه کنیم.

بانوان مداح، داوطلب و سفیر سلامت

راضیه  فتوحی، کارشناس مسوول واحد آموزش سلامت مرکز بهداشت شهرستان البرز نیز با اشاره به اینکه بانوان، نه تنها مسوول سلامت خود هستند، بلکه بیشترین مراقبت‌ها را برای سلامت و بهداشت خانواده نیز انجام می ‌دهند؛ از بانوان مداح خواست تا به عنوان داوطلب و سفیر سلامت در پایگاه های سلامت شهر محمدیه حضور یابند و در نشست های آموزشی شرکت کنند.