عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لرستان

کارانه ی تیرماه پرستاران به زودی پرداخت می شود

کاظمی ذهابی/وبدا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کارانه ی تیرماه امسال پرستاران به زودی پرداخت می شود.

به گزارش وبدا لرستان، دکتر محمدرضا نیکبخت در همایش بزرگداشت روز "پرستار" عنوان کرد: در حال حاضر در زمینه ی پرداخت کارانه ی پرستاران در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور جلوتر حرکت می کنیم.

وی اظهار کرد: از مجموعه ی معاونت درمان می خواهم تا زمان جلسه ی هیات امنا دانشگاه که سیزدهم بهمن ماه آینده برگزار می شود مشکلات پرستاران شرکتی را آمده کنند تا بتوانیم در این جلسه مجوز برطرف کردن برخی از آنها را اخذ کنیم.

رئیس دانشگاه همچنین گفت: مطالعه، پژوهش و تلاش برای بروز کردن اطلاعات شغلی یکی از نیازهای اصلی شغل پرستاری است و بر این اساس آمادگی داریم برای انتشار مجله ی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان حمایت های مالی را انجام دهیم.

دکتر نیکبخت با اشاره به خصوصیات بارز حضرت زینب(س) از جمله رضایت، صبر و شکر، عنوان کرد: حضرت زینب(س) نمونه ترین پرستار است و پرستاران ما باید ضمن مطالعه در مورد شخصیت ایشان، اخلاق حضرت را الگوی خود قرار دهند.

رئیس دانشگاه با بیان این که حفظ سلامت بیماران یک اصل مهم در پرستاری است، ابراز کرد: پرستاران برای تامین سلامت بیماران باید تمام تلاش خود را انجام داده و از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی توجه به باورهای دینی  و درک بیماران و همراهان آنها را در محیط های درمانی بسیار مهم دانست و گفت: در مقابل برخورد بیماران و همراهان ایشان باید صابر و کوشا بود.

دکتر نیکبخت عنوان کرد: زبان پرستار با بیماران و همراهانشان باید گویا، قابل درک و امیدوار کننده باشد.

رئیس دانشگاه همچنین ضمن انتظار از مصرف بهینه پرستاران در استفاده از وسایل و تجهیزات بیمارستانی، تعامل، همکاری و همدلی بین پرستاران در شیفت های مختلف کاری را برای ارائه ی خدمات بهتر به مردم بسیار مهم برشمرد و گفت: امیدوارم بستری فراهم شود تا پرستاران در هر بیمارستانی مدیران پرستاری را با رای گیری انتخاب کنند.

وی به جذب ۲۰۰ پرستار ظرف شش ماه گذشته در استان اشاره و اظهار کرد: طی آزمون استخدامی اسفندماه پیش رو ۸۰ پرستار دیگر جذب خواهند شد.

دکتر نیکبخت ادامه داد: اگر استاندار و معاون سیاسی امنیتی ایشان پیگیری های لازم را در وزارت بهداشت انجام دهند می توان امیدوار بود تا زمان آزمون استخدامی اسفندماه این مجوزها به جای ۸۰ نفر حتی به ۲۸۰ نفر برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه به برخی دستاوردهای این دانشگاه ظرف چند ماه اخیر اشاره کرد و گفت: دستگاه سی تی اسکن جدید مرکز آموزشی درمانی شهدای عشایر را با ارز دولتی خریداری و هم اکنون تحویل این مرکز داده ایم که به زودی مراحل جانمایی و نصب آن انجام می شود.

وی افزود: دستگاه ام آر آی بیمارستان آیت الله بروجردی شهرستان بروجرد نیز ماه گذشته تحویل این مرکز درمانی داده شد.

دکتر نیکبخت ساخت و تجهیز اورژانس مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی خرم آباد را یکی دیگر از این دستاوردها معرفی کرد و ادامه داد: اگر با همین منوال پیش برویم دهه فجر باید منتظر افتتاح این مرکز ۲۷۵۰متر مربعی باشیم.

رئیس دانشگاه خواستار حمایت رئیس امور شعب بانک ملی استان برای خرید دستگاه سی تی آنژیوی مرکز آموزشی درمانی شهید مدنی خرم آباد شد و گفت: اگرزمینه ی اعطای تسهیلات خرید این دستگاه فراهم می شود بخش عظیمی از مراحل پیشگیری از مشکلات قلبی عروقی شکل خواهد گرفت.