عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

آموزش مراقبین سلامت و والدین در خصوص احیای پایه کودک ضروری است

الهام غلامی نژاد در کارگاه آموزشی احیای پایه کودکان افزود: احیای قلبی ریوی(احیای پایه کودک ) یک مانور حیات‌بخش است که به کمک آن تنفس و گردش خون فرد مصدوم حفظ‌شده تا از نرسیدن مواد غذایی و اکسیژن به مغز و مرگ مغزی در فرد جلوگیری شود.
وی بر لزوم اهمیت آموزش احیا پایه کودکان به‌منظور برخورداری از میزان بقا و بهبود کیفیت زندگی تاکید کرد.
کارشناس برنامه کودکان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: این مانور حیاتی می‌تواند بدون احتیاج به هیچ وسیله اضافه انجام‌گرفته و انجام صحیح و به‌موقع آن جان انسان‌های زیادی را از مرگ نجات خواهد داد.
غلامی نژاد بابیان اینکه عملیات احیای قلبی ریوی سریع می‌تواند میزان بقای عمر ناشی از ایست قلبی را در کودکان بهبود بخشد افزود: متاسفانه تعداد زیادی از کودکان در موقع نیاز، احیای باکیفیت بالا را دریافت نمی‌کنند.
مربی پرستاری مرکز آموزش بهورزی شهرستان دشتستان گفت: عملیات احیا سریع و موثر توسط یک ناظر ( اعم از والدین، مراقبین و یا هر فرد بزرگ‌سال آموزش‌دیده حاضر درصحنه ) می‌تواند منجر به برگشت موفق خودبه‌خودی گردش خون و زنده ماندن کودک آسیب‌دیده با وضعیت عصبی سالم شود.
زهرا هدایت تصریح کرد: انجام صحیح و به‌موقع عملیات احیا در مدت۴ تا ۶ دقیقه از شروع علائم تهدیدکننده حیات با موفقیت و نجات جان بیماران همراه است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه داشتن مهارت کافی احیا پایه در کودکان و نوزادان موفقیت‌آمیزتر از افراد بزرگ‌سال خواهد بود لذا آموزش و یادگیری احیا نوزادان و کودکان بسیار ارزشمند است.
در این کارگاه دو روزه با محوریت توانمندسازی کارکنان در زمینه احیای پایه کودک و با ارائه اصول و قوانین احیا، مفاهیم مرتبط با آن و ارائه مهارت احیا به‌صورت تئوری و عملی با حضور مراقبین سلامت شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت توسط کارشناس برنامه کودکان و مربی پرستاری شبکه بهداشت و درمان دشتستان  برگزار شد.
انتهای پیام/ ۳۰۳۰/س.غ

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/DMVSnqaN4f3LE5jqIuGJrI