عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

برگزاری مراسم تقدیر از دانشجویان ممتاز دانشگاه با حضور معاون آموزشی وزارت علوم

برگزاری مراسم تقدیر از دانشجویان ممتاز دانشگاه  با حضور معاون آموزشی وزارت علوم


مراسم تقدیر از دانشجویان ممتاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸، نهم دیماه ۹۸ با حضور دکتر خاکی صدیق (معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری)، اعضای هیات رییسه دانشگاه و مسئولان دانشکده ها در سالن آمفی تئاتر شهید بهرامی برگزار شد .
در این مراسم که توسط دفتر استعدادهای درخشان و معاونت آموزشی دانشگاه برگزار شد، دانشجویان ممتاز آموزشی و پژوهشی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تقدیر شدند . این تقدیر در بخش های افتخارآفرینان برتر (برگزیدگان بیست و چهارمین المپیاد دانشجویی، برگزیدگان مسابقات علمی کشوری و بین المللی، رتبه های برتر کنکور کارشناسی ورودی ۹۸، کارآفرینان برتر سال ۹۸، کارآموزان برتر، دانشجویان برتر بین المللی، دانشجویان ممتاز پژوهشی) و دانشجویان ممتاز آموزشی دانشگاه صورت پذیرفت.
در مراسم تقدیر، ابتدا دکتر سید میعاد صالحی (عضو هیات علمی دانشکده مهندسی پیشرفت)، ضمن تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، خاطراتی از دوران دانشجویی خود در دانشگاه علم و صنعت ایران و انتخابش به عنوان دانشجویی ممتاز دانشگاه بیان کرد. سپس دکتر ذاکری (رییس دانشگاه)، سخنرانی کرد. وی گفت: یکی از بهترین جلسات دانشجویی دانشگاه، همین مراسم تقدیر از دانشجویان ممتاز است. رییس دانشگاه سپس به تبیین زیست بوم جدید دانشگاه پرداخت و گفت: در طول سه- چهار سال گذشته، دانشگاه به سمت دانشگاه جامعه محور و دانشگاهی که کارآفرینی در برنامه های آن است، حرکت کرده است.


دکتر ذاکری با اشاره به راه اندازی دو مرکز نوآوری در دانشگاه گفت: در دو ماه گذشته همکاران ما موفق شدند مرکز نوآوری را در کیش شکل دهند و فقالیت نوآورانه منتج به نتیجه دانشجویان در خارج از دانشگاه نیز ارایه می شود و همه اینها چهره دانشگاه را تغییر خواهد داد.
رییس دانشگاه در خاتمه با اشاره به ظرفیت ۳۰ تا ۴۰ درصدی اختصاص داده شده به دانشگاه برای ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان گفت: ۱۰ درصد این ظرفیت برای ادامه تحصیل دانشجویان علم و صنعت ایران در مقطع ارشد و دکتری همین دانشگاه در نظر گرفته شده و این امکان خوبی برای دانشجویان ماست.
در ادامه مراسم، دکتر خاکی صدیق (معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)، سخنان کوتاهی ایراد کرد. وی با تشکر از دعوت دانشگاه، تاکید کرد: دانشگاه علم و صنعت ایران قطعا یکی از بهترین دانشگاههای کشور است و به واسطه استادان، دانشجویان، کادر آموزشی و پژوهشی و کارمندان بسیار عالی خود به این درجه رسیده است.
دکتر خاکی صدیق با ابراز خوشحالی از حضور در جمع دانشجویان ممتاز آموزشی و پژوهشی دانشگاه، خطاب به دانشجویان گفت: الحمدلله از نظر علمی به رتبه های بسیار خوبی رسیده اید و در آینده نیز منشا ثمرات برای خود، خانواده و کشور خواهید بود ولی شرط لازم برای اثبات شایستگی ها، تنها نمره و معدل و پروژه نیست بلکه مهمترین بخش کار هر یک از ما به عنوان یک دانشگاهی، رعایت اخلاق حرفه ای است.


در ادامه مراسم تقدیر، کلیپ اسامی دانشجویان ممتاز پخش شد و سپس دکتر واحدی (معاون آموزشی دانشگاه) سخنرانی کرد. وی گفت: هر نظام آموزشی، چند مولفه دارد که یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین آنها، دانشجویان هستند که می توانند موتور محرک دانشگاه باشند و اگر دانشگاه علم و صنعت ایران دارای افتخاری است، قطعا به دلیل دانشجویان و دانش آموختگان توانمند آن است. وی سپس به ارایه تاریخچه برگزاری مراسم تقدیر از دانشجویان ممتاز در دانشگاه پرداخت و گفت: برگزاری این مراسم از سال ۱۳۷۷ در دانشگاه آغاز شده و هر سال بنابر اهداف راهبردی تغییراتی داشته است. سال گذشته دانشجویان کارآفرین و ورودی های برتر به مراسم اضافه شد و امسال کارآموزان برتر و دانشجویان غیر ایرانی ممتاز نیز تقدیر می شوند.
معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به آمار دانشجویان ممتاز گفت: تقریبا ۳ درصد دانشجویان دانشگاه، دانشجویان ممتاز هستند. وی در ادامه اعلام کرد: شیوه نامه تحصیل هم زمان دانشجویان کارشناسی واجد شرایط تنظیم شده و از نیمسال آینده می تواند اجرایی شود. علاوه بر آن شیوه نامه مهارت آموزی (گذراندن ۱۷ تا ۲۵ واحد دوره فرعی مهارت آموزی) نیز تهیه شده و اجرایی خواهد شد.
دکتر واحدی در پایان ضمن تاکید بر رعایت منشور اخلاقی- آموزشی، گفت امسال به مناسبت نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه، علاوه بر تقدیر از دانشجویان ممتاز آموزشی و پژوهشی، از معاونان آموزشی دانشگاه در طول سال های پس از انقلاب، تقدیر می شود.


در بخش تقدیر از معاونان آموزشی دانشگاه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر اکبر حسنی و مرحوم دکتر حجت الله کریمپور؛ دکتر عباسعلی فرداد، مهندس محمد ذهبیون، دکتر کریم محمدی، دکتر عباس طائب، دکتر حیدرعلی شایانفر، دکتر محمد حق پناهی، دکتر محمود ملاباشی، دکتر شهرام محمدنژاد، دکتر سید محمدعلی بوترابی، دکتر احمد غلامی، دکتر ابوالفضل واحدی، دکتر محمدرضا ابوطالبی، دکتر مهدی نویدبخش، دکتر محمد فتحیان، دکتر محسن کلانتر و دکتر مسعود هادیان دهکردی تقدیر شدند. در خاتمه نیز آیین تقدیر از دانشجویان ممتاز برگزار شد.


آلبوم تصاویر

Sapp.ir/iust_iran