عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی

نان سبوس دار ۲ برابر نان سفید ویتامین و موادمعدنی دارد

نان سبوس دار به طور میانگین ۲ برابر نان سفید ویتامین، موادمعدنی و فیبری دارد و مصرف آن به دلیل غنی بودن و حفظ سلامت بدن توصیه می شود.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: سبوس غنی ترین منبع غذایی فیبر و قوی ترین ماده در تنظیم سیستم گوارشی و درمان طبیعی یبوست است .

دکتر حسن براتی زاده ، مصرف سبوس را در کاهش بیماری های قلبی عروقی موثر دانست و افزود: نان سبوس دار سرشار از املاح معدنی نظیر آهن، منیزیوم، کلسیم، فسفر و ... است و طبق تحقیقات انجام شده از ۴۴ ماده مورد نیاز بدن ۴۰ مورد آن در نان سبوس دار وجود دارد.

وی مصرف نان سبوس دار را برای حفظ سلامت بدن مفید و موثر اعلام کرد و اظهار داشت: نان سبوس دار دارای انواع ویتامین ها به ویژه ویتامین های گروه ب است که در تمرکز و دقت عمل تاثیر به سزایی دارد.

وی مصرف آب و مایعات فراوان همراه با سبوس را توصیه و خاطرنشان کرد: با توجه به آن که یبوست بر سیستم عصبی و رفتاری افراد تاثیرگذار است و باعث بروز پرخاشگری، عصبانیت و افسردگی می شود، مصرف سبوس به دلیل خاصیت ضد یبوست و ... به افراد توصیه می شود.