عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

جلسه مشترک معاون فرهنگی دانشگاه با رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی، نشست هماهنگی تشکیل دومین مجمع سلامت استان تهران با حضور معاون فرهنگی دانشگاه، روسای دبیرخانه های کارگروه سلامت و امنیت غذایی، نمایندگانی از  معاونت های بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی با حضور دکتر علی  دل پیشه، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور یکشنبه ۸ دی ماه ۹۸ در محل دبیرخانه شورای عالی تشکیل شد.
دکتر دل پیشه ضمن خوش آمد گویی به حضار گفت: در مدت استقرار دبیرخانه ساغ ( سازمان امنیت غذایی) در دانشگاه علوم پزشکی تهران اقدامات خوبی انجام شده و با اشاره به گزارش این دبیرخانه،  مبنی بر تشکیل منظم جلسات ساغ استان و تشکیل شورای پیامگزاران سلامت و خانه مشارکت، از زحمات و پیگیری های دکتر رستمیان و دبیرخانه ساغ دانشگاه قدردانی کرد و گفت: مشارکت و همکاری خوبی بین دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد و با حمایت بین بخشی و استفاده از ظرفیت کارگروه سلامت تهران و شهرستانها می توان در جهت کاهش و رفع مشکلات حوزه سلامت گام برداشت.
دکتر عبدالرحمان رستمیان معاون فرهنگی و  مشاور رئیس دانشگاه در امور اجتماعی نیز با اشاره به اهمیت روابط بین بخشی و مشارکت مردم در سلامت گفت: با وجود معضلاتی از قبیل فاضلاب تهران و زباله گردی، مداخله و مشارکت همه در پیگیری و رفع مشکلات حوزه سلامتی در استان ضروری است و لازم است دانشگاهها با توجه به مسئولیت اجتماعی خود در اجتماع حضور پررنگ تری داشته باشند، در طول مدت استقرار دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی در دانشگاه پیگیری های جدی و مستمری در جهت کاهش و رفع مشکلات موجود با حمایت و مشارکت استانداری و ادارات کل انجام شده و نتایج امیدوار کننده ای نیز حاصل شده است و باید  از ظرفیت کارگروه ساغ حداکثر استفاده به عمل آید.
سپس دکتر علیرضا عباسی رئیس دبیرخانه ساغ و دکتر حسن برکتی مدیر مولفه های موثر بر سلامت دانشگاه نیز  گزارش اقدامات دبیرخانه ساغ  و تدوین برنامه جامع سلامت استان را ارائه کردند. موضوع تشکیل دومین مجمع سلامت استان و شهرستانها در سال جاری نیز طرح و بررسی شد و مقرر شد دومین مجمع سلامت در سال جاری و با مشارکت دانشگاههای علوم پزشکی تشکیل شود و در این راه از همکاری سازمانهای مردم نهاد و خانه مشارکت استفاده شود.  همچنین بر تقویت دبیرخانه های سلامت و امنیت غذایی دانشگاهها نیز تاکید شد.
دکتر
عباس وثوق، رییس گروه سلامت و جامعه دبیرخانه  شورای عالی نیز با اشاره به شرایط خاص استان تهران و وجود سه دانشگاه علوم پزشکی گفت: در سال گذشته اقدامات خوبی در جهت اجرای نظام نامه مدیریت همه جانبه سلامت در دانشگاه انجام شده است و مدل همکاری وچگونگی ارتباط  دبیرخانه های دانشگاهها در حال بررسی و تدوین است.
در ادامه دکتر شکیب مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه نیز با اشاره به شروع برنامه پایلوت کشوری سلامت روانی و مراقبت های اجتماعی در منطقه ۱۷ تهران توسط این معاونت افزود: این برنامه با همکاری خانه مشارکت سلامت و حمایت فرمانداری تهران در حال انجام است. توضیح اینکه اولین مجمع سلامت استان تهران در سال ۹۷ به ریاست استاندار تهران و دبیری دانشگاه علوم پزشکی تهران و با حضور وزیر بهداشت و نمایندگان  سازمانهای مردم نهاد و خیران و ادارات کل استان تشکیل شده است.