عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

بیانیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی به مناسبت هفته اطلاع‌رسانی بلایا و فوریت‌ها

در این بیانیه آمده است که آزمایشگاه‌های پزشکی، به‌ویژه در سطح بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی- درمانی، آزمایشگاه‌های مرجع منطقه‌ای و کشوری، که در پاسخ به نیازهای جمعیت آسیب‌دیده و در معرض بلایا دارای جایگاهی ویژه هستند، از مهم‌ترین مراکز عملیاتی ارائه خدمات سلامت محسوب می‌شوند.
مشروح این بیانیه به شرح زیر است :
۵ دی‌ماه، مصادف با واقعه زلزله بم، در تقویم رسمی کشور "روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی" نام‌گذاری شده است.
امسال با مشورت مسئولین و نمایندگانِ سازمان‌ها و نهادهای آزمایشگاهی و غیر آزمایشگاهی متولی مدیریت بحران، فوریت و بلایا در سطح ستاد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و خارج از آن هفته اطلاع‌رسانی در مورد لزوم آمادگی و پاسخ آزمایشگاهی در بلایا و فوریت‌ها پیشنهادشده است.
آزمایشگاه‌های پزشکی، خصوصاً در سطح بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی- درمانی، آزمایشگاه‌های مرجع منطقه‌ای و کشوری، که در پاسخ به نیازهای جمعیت آسیب‌دیده و در معرض بلایا دارای جایگاهی ویژه هستند، از مهم‌ترین مراکز عملیاتی ارائه خدمات سلامت محسوب می‌شوند.
به همین مناسبت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مسئولین و مدیران کلیه آزمایشگاه‌های پزشکی دولتی و غیردولتی و همچنین انجمن‌های علوم آزمایشگاهی دعوت به عمل می‌آورد، تا در این هفته، با عنایت به جایگاه ارزشمند و مهم آزمایشگاه در نظام سلامت، ضمن تاکید بر نقش بدون جایگزین آزمایشگاه‌ها در تشخیص و مراقبت‌های سلامت در فوریت‌ها و بلایا، لزوم آمادگی برای پاسخ آزمایشگاهی در شرایط مذکور را در کانون توجه مسئولین نظام سلامت و کارکنان آن قرار دهند تا در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات خود به ایجاد و نگهداری زیرساخت‌های موردنیاز و همچنین کاهش خطرات در فوریت‌ها و بلایا توجه کافی مبذول نمایند.

انتهای پیام/م.ب-۲۰۲۰

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/DMVSnqaN4f3LE5jqIuGJrI