عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

پیام تبریک مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به مناسبت روز پرستار

وب دا؛ همزمان با سالروز ولادت با سعادت نمونه صبر و استقامت و اسوه مهر و نجابت، حضرت زینب کبری(س) و ارج نهادن به مقام والای پرستاران، مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پیامی روز پرستار را به جامعه پرستاری کشور بویژه پرستاران شاغل در مراکز تابعه این دانشگاه تبریک گفت.
به گزارش وب دا؛ در این پیام آمده است؛
پنجم جمادی الاولی روز ولادت باسعادت بانوی قهرمان کربلا، پرچم دار نهضت پس از شهادت حسین علیه السلام، حضرت زینب کبری سلام الله علیها است و نام گذاری ولادت حضرت زینب کبری(س) بانوی بزرگوار عرصه کربلا به عنوان روز پرستار نماد و ارزش والای این شغل شریف و نشانه احترام جامعه به پرستاران است.
پرستاری از آغازین لحظات طلوع اسلام، به صورت حرفه ای مقدّس مطرح بوده و پرستار، واژه ای آشنا برای همه مردم دنیا است، واژهای که ناخودآگاه هر شنونده ای را به یاد آرامش پس از توفان، و به یاد شخصی می اندازد که در لحظات سختی، ناراحتی و ساعتی که به کمک نیاز است، یاری رسانی می کند. انسان های بی ادعایی که به معنای واقعی کلمه، خالصانه کار می کنند و تمام تلاش خود را معطوف می سازند تا بیماران، دوران نقاهت خود را به آرامی سپری کنند.
این واژه، آدمی را به یاد مفاهیم دیگری نیز می اندازد. یاد شب بیداری و یاد مردان و زنان سپیدپوشی که لحظه ای لبخند از سیمایشان دور نمی شود و به واقع باید گفت پرستار، فرشته رحمت برای بیماران است.
مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، ضمن تبریک این روز به همه پرستاران عزیز که نمونه صبر و پایداری در برابر مشقات و سختی های زندگی هستند تا آسایش را به دیگران هدیه دهند، برای یکایک پرستاران پر تلاش آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون می نماید.