عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان

دانش آموزان رشته گیاهان دارویی شهرستان کوهدشت از شرکت داروسازی خرمان شهرستان خرم آباد بازدید نمودند

گیاهان دارویی از ارزش و اهمیت خاصی در تامین بهداشت و سلامتی جوامع هم به لحاظ درمان و هم پیشگیری از بیماری‌ها برخوردار بوده و هستند سرزمین ایران از نظر تنوع گیاهی، به خصوص از منظر گیاهان دارویی، جایگاه منحصر به فردی در جغرافیای گیاهی جهان دارد.
اما آنچه در این بین مهم است وجود این گیاهان دارویی در کشور و لرستان بوده که در صورت توجه بیشتر می توان گستره زیادی از آنها را در استان تولید و حتی صادر نیز کرد.

در همین راستا با هماهنگی و همکاری معاونت آموزش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان روز یکشنبه ۸ آذرماه سال جاری دانش آموزان رشته گیاهان دارویی شهرستان کوهدشت از شرکت داروسازی خرمان بازدید به عمل آوردند.
زاگرس یک مجموعه کم نظیر جهانی و از بزرگترین ذخیره گاه های ژنی گیاهان دنیاست که بیش از ۱۷۰۰ گونه گیاهی را در خود پرورش می دهد و از این تعداد بیش از ۴۰۰ گونه از جمله گیاهان دارویی و معطر است. در حال حاضر گیاهانی مانند مرزه کوهی (ساتوریجا)، مورد سبز، آویشن،زیتون، زعفران، گشنیز و نعناع و... در بین ۹۱۵ تا ۹۲۶ هکتار از اراضی لرستان کشت می شود و شرکتهای خرمان، دانا کاسیان و زاگرس دارو در حال تولید داروهای گیاهی و اسانس گیاهان دارویی هستند که در مجموع ۹۴ هکتار از اراضی به کشت داروهای گیاهی توسط این شرکتها اختصاص داده شده است.
مجتمع دانش بنیان داروسازى خُرّمان به عنوان لابراتوار تحقیقات کاربردى گیاهان دارویى در سال ۱۳۷۳ با شماره ۱۵۳۶ تاسیس و به ثبت رسید.این مجتمع در زمینه فرمولاسیون و تولید داروهاى گیاهى، استحصال مواد موثره و همچنین کشت و توسعه گیاهان دارویى فعالیت خود را آغاز نمود.

روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان