عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه: سیاستگذاری و تصمیم سازی موثر، مستلزم پژوهش است

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به این که نیروی محرکه علم در طول تاریخ، پژوهش بوده است بر ضرورت توجه به نقش محوری پژوهش در سیاستگذاری ها تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر عیسوی که در حاشیه مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران با خبرنگار معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه سخن می گفت با اشاره به جایگاه و اهمیت ویژه پژوهش و پژوهشگر در رشد و تعالی جوامع خاطرنشان کرد: بدون پژوهش بشر به هیچ یک از پیشرفت ها و یافته های علمی کنونی نمی رسید. کار پژوهش، مساله یابی و ارائه راه حل برای مسائل و مشکلات مبتلابه جامعه است و بر این اساس، پژوهش هایی موثرتر هستند که بیشتر به مسائل و نیازهای مردم بپردازند خصوصا در علوم تجربی که مقصود آن بهبود و ارتقای زندگی بشر است.
وی با اشاره به نقش منحصر به فرد تحقیقات در رشد و اعتلای جامعه اظهار داشت: یافته های پژوهشی بزرگترین کمک در مسیر سیاستگذاری و تصمیم سازی های مطلوب برای جامعه است و لذا ضرورت دارد تصمیم گیری ها خصوصا در بعد اجتماعی مبتنی بر پژوهش باشند.
مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران صبح امروز با حضور دکتر ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، حجت الاسلام و المسلمین دکتر عیسوی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از معاونان و مدیران و اعضای هیات علمی و محققان دانشگاه در سالن همایش های رازی برگزار شد.