عمومی | دانشگاه سوره

برگزاری سخنرانی با موضوع هنرگرافیک به منزله هنری اجتماعی در تبلیغات

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره و به مناسبت هفته پژوهش  سخنرانی هادی زکریایی استاد مدعو گروه گرافیک با موضوع « هنرگرافیک به منزله هنری اجتماعی در تبلیغات» در تالار اجتماعات دانشگاه سوره برگزارشد. بخشی از  سخنرانی ایشان به شرح ذیل ارائه می شود:

در تجربه کار با کسب و کارها یا متخصصان حوزه محتوا همیشه یک مشکل وجود دارد، آن چیزی که کارفرما یا مدیر محتوا از تولیدکننده محتوا می خواهد با چیزی که در نهایت توسط تولیدکننده محتوا تولید می شود یکسان نیست.

در محتوای گفتگو که برآمده از رفتار مصرف کننده می باشد، به رسانه هایی چون رسانه های اجتماعی، تلویزیون، پرینت و فضای دیجیتال پرداخته می پردازد.

مهمترین واقعیت ها کدامند؟ در بازار چه می گذرد؟ آیا برای مشتری اتفاقی افتاده که گروه خلاقیت باید از آن با خبر باشد؟ فرصت ها و معضلات بازار چه چیزهایی هستند؟

*مخاطب هدف: با چه کسانی سخن می گوییم؟ *

شرح حال مخاطب بیشتر از اینکه درباره اعداد و درصدها باشد، پیرامون این است که مخاطب واقعی چطور فکر می کند، احساس می کند و رفتار می کند. اینجا هدف ترسیم پرتره ای از مخاطب است. یک تصویر کلامی که گروه خلاقیت بتوند درباره ی آن صحبت کند و آن را تجسم کند.

با چند اصل ساده شروع می کنیم:

آنها چه کسانی هستند؟

کجاهستد؟

چطورباهم ارتباط برقرار می کنند؟

چه چیزهای دیگری لازم است تا در موردشان بدانیم؟

باید به ورای اطلاعات سنی، مکانی و جنسیتی رفت تا بتوان جزییات جمعیت شناختی (دموگرافیک) را با اطلاعات سبک زندگی و بینش ها واقع بینانه کرد.

یکی از راه ها این است که توضیح دهید مخاطب نسبت به اینگونه محصولات (خود محصول و محصولات رقیب) چطور فکر می کند، احساسش چیست و چه رفتاری دارد.

از تیم خلاقیت چه می خواهیم و چه زمانی به آن احتیاج داریم؟

اینجا همان جایی است که می توانید بر اساس پروژه، جزییات را پیرامون رسانه، اندازه ها و احتیاجات پرزنت به مشتری و حتی مشخصات تولید را بیان کنید.

ویژگی های یک محتوای خوب

۱- به صورت شفاف و خلاصه، انتظارات کارفرما یا مدیر محتوا را بیان کند.

۲- تمرکز تولیدکننده محتوا را روی موضوعاتی که واقعا مهم هستند قرار می دهد.

۳- یک بریف محتوایی کمک می کند تولیدکننده محتوا به فکر انجام درست پروژه باشد، نه صرفا انجام دادن آن.

۴- خروجی محتوای آن معمولا اثربخش و کارآمد است.

۵- باعث می شود کارفرما و تولیدکننده زمان کمتری برای موارد غیر ضروری صرف کنند و اصلاحات و ویرایش های بعدی را کم می کند.







انتهای پیام/