عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

نشست بصیرتی نهم دیماه در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن عسکری معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهیدباهنر گفت: با آغاز ماه محرم۱۴۳۱، در حالی که التهاب ناشی از اهانت در مراسم ۱۶ آذر، هنوز فروکش نکرده بود، ماهواره‌ها و سایت‌های اینترنتی تاسوعا و عاشورا را هدف جدید جریان سبز معرفی کردند و جمعیتی حدود ۵۰۰ نفر در خیابان انقلاب تهران جمع شدند و شعارهای انحرافی دادند. برگزاری مراسم روز عاشورا در مراسم‌ها سبب شد تا روز ۴ دی ماه ۱۳۸۸، جماعت طرفداران شعارهای انحرافی تهران، حرمت شکنی کنند. آشوبگران تلاش کردند تردد مردم را مختل کنند. این افراد پرچم‌های مقدس یا زهرا(س) و یا حسین(ع) پاره و به آتش کشیدند. البته با انتشار خبر هتک حرمت روز عاشورا، در واقع شب شام غریبان به دلیل بی حرمتی به عاشورا، مردم  سراسر کشور را به خروش آورده بود، نتیجه رفتارشان، حماسه ۹ دی بود، حماسه‌ای که جسارت به عاشورا و عزای اباعبدالله سراسر کشور را در بر گرفت و مردم با بصیرت راهپیمایی ۹دی را جهت برائت از فتنه‌گران و حمایت از رهبری و آرمان‌های انقلاب و اسلام دست به تظاهراتی بزرگ زدند.

وی افزود: حماسه ۹ دی دارای عظمت و اهمیت فراوان است، موضوع نهم دیماه که اصل ماهیت و شکل گیری آن از ریشه‌های یک فتنه یک در سال هشتاد و هشت رقم خورد، در مقابل نظام جمهوری اسلامی شاید معترضینی داشته باشند که در بدنه جامعه اسلامی به نحوه مدیریت کشور اعتراضی داشته باشند و هیچ زمان آحاد و عموم مردم اعتراض‌شان به سمت احکام و مبانی دینی نمی‌رود و اسلام را مزاحم و مخل نمی‌داند ولی زمانی که فتنه‌ای به پا می‌شود و صدایی بعضی از آدم‌ها را که بیشتر رویکرد طرف مقابله و ایستادگی در مقابل خود اسلام و ارزش‌های اسلامی است و نهم دی ماه تعبیری که به‌‌ عنوان روز بصیرت روز میثاق امت با ولایت یک تعبیر جامع کامل و کاملی است که متوجه باشیم در چنین روزی جامعه کشور اسلامی ایران به رشد، بصیرت و فهمی رسیده‌اند و خط خود را از خط کسانی که با اسلام و مبانی دینی مشکل دارند جدا کرده‌اند.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه روایتی از امام سجاد (ع) عنوان کرد که فرمودند: خدا را شکر که خداوند دشمنان ما را احمق قرار داده است. برای حفاظت از دین اسلام که ترکیبی باشد از احکام فردی، اجتماعی و احکام حکومتی که اگر ما بخواهیم این احکام را درست اجرا کنیم باید یک حکومت اسلامی با مبانی دینی داشته باشیم و اسلام اصل آن روحیه توحید، بندگی و رفتن به سمت پذیرش کامل و مطلق دستورات خداوند و اجرا کردن تمام احکام و دستورات الهی است.

شایان ذکر است، درپایان این مراسم مسابقه "صحبت در جمع" برگزار شد و نیز از شرکت کنندگان تقدیر به عمل آمد.