عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

ضرورت توجه به حقوق اساسی مردم در جامعه

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل به ضرورت توجه به حقوق اساسی مردم در جامعه تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی نوروزی در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در دانشگاه محقق اردبیلی به ضرورت توجه به حقوق اساسی مردم در جامعه تاکید کرد و گفت: سکوت در زمانی که باید حرف زد، کمک به فتنه است.
وی با بیان اینکه وقتی جلوی ویژه خواری گرفته می شود، حقوق بشر و منافع ملت برای گرفتن ویژه ها به عنوان پوشش قرار می گیرد، افزود: در فتنه سال ۱۳۸۸ دسته ای علیه نظام و انقلاب حرکت کردند و دسته ای نیز در طرفداری از نظام در ۹ دی ۱۳۸۸ پای کار آمدند و از نظام دفاع کردند.
نوروزی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است، تصریح کرد: نقشه دنیا برای جمهوری اسلامی ایران، سوریه سازی و عراق سازی کشور و کشتارهای بدتر از آنها است.
مدیر حوزه علمیه استان اردبیل با بیان اینکه تفاوت انقلاب ما با صدر اسلام در حضور مردم می باشد، خاطرنشان کرد: باید حساب درست و غلط و حق و باطل از هم جدا شود تا تبدیل به فتنه نشود.
دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه جایگاه و تدبیر رهبر معظم انقلاب در حوادث آبان ماه سالجاری باعث جلوگیری از اتفاقات بسیار ناگوار در کشور شد، گفت: در ۴۱ سال گذشته این جایگاه در همه لحظات توانسته باعث عبور از شرایط سخت تحمیل شده به کشور شود.
وی با بیان اینکه وجود مقام معظم رهبری و ایجاد هماهنگی میان قوا باعث شده تا کشور در بسیاری از طوفان ها و موج ها به نحو احسن مدیریت شود، اظهارامیدواری کرد: ما دانشگاهیان نیز بتوانیم زیر بیرق ولایت و رهبری شرایط سخت تحمیلی را مدیریت کرده و اجازه ندهیم فشار زیادی به جامعه تحمیل شود.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به آیات قرآنی در خصوص بصیرت و فتنه، گفت: بصیرت افزایی، بصیرت دهی و روشنگری از وظایف مهم دانشگاهیان، علما و فرهیختگان جامعه در زمان فتنه است.
وی با بیان اینکه امروز بیش از ۲۶۹ شبکه ماهواره ای فارسی زبان بر علیه انقلاب تبلیغ منفی می کنند، افزود: برای نجات جامعه از فتنه، در کنار ولایت فقیه بودن رمز پیروزی ما است.