عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان: بیش از ۸۰ درصد مراکز بهداشتی و درمانی دشتستان نوسازی یا بهسازی شده‌اند

محمدحسین دریسی در نشست با کارشناسان فنی و پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در صورت تامین اعتبار در آینده‌ای نزدیک دیگر مراکز بهداشتی نیز بهسازی و یا نوسازی شوند.

مقاوم‌سازی مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان‌ها ضرورتی انکارناپذیر است


دریسی گفت: اجرای تمهیدات  مقاوم‌سازی برای ساختمان‌های مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان‌ها ضرورتی انکارناپذیر دارد
وی ادامه داد: آمادگی مراکز خدمات جامع سلامت، خانه‌های بهداشت و بیمارستان‌ها در راستای توانمندسازی فیزیکی آن‌ها به‌منظور پاسخ‌گویی به رویدادها و مخاطرات است.
دریسی با اشاره به‌ضرورت برنامه‌ریزی در مواجه با حوادث و بلایا افزود: به‌منظور مقابله با حوادث و بلایا، مراکز بهداشتی و درمانی  باید دارای برنامه باشند که این برنامه باید برای مدیریت تهدیدات و مخاطرات شناخته‌شده حاصل از انجام تحلیل مخاطرات و آسیب‌پذیری بوده و مبتنی بر شاخص‌های ایمنی بیمارستانی باشد.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: فراهم نمودن سیاست پاسخ، تعیین قابلیت پاسخ‌گویی و راهنمایی عملی استاندارد برای فعالیت‌های فوریتی بخش‌های مختلف درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها در هنگام بروز حوادث و بلایا و وقوع رویداد داخلی یا خارجی که می‌تواند کارکنان بیمارستان، بیماران، ملاقات‌کنندگان و جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.
به گزارش روابط عمومی شهرستان دشتستان، پس‌ازاین نشست، کارشناس مدیریت بحران شهرستان به همراه  کارشناسان  فنی و پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای بررسی ایمنی و پیش‌گیری از آسیب‌ها در اثر وقوع حوادث و بلایا از مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان دشتستان بازدیدی به عمل آوردند.
انتهای پیام/ ۳۰۳۰/س.غ

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/DMVSnqaN4f3LE5jqIuGJrI