علوم پایه | دانشگاه ارومیه

  نماز های جماعت در دانشگاه ارومیه افزایش می یابد

در جلسه ماهانه ستاد اقامه نماز دانشگاه ارومیه روز شنبه ۷ دی ماه که با حضور اعضای این ستاد برگزار شد، مطرح شد: برای تسهیل در اقامه نماز جماعت توسط دانشگاهیان، مکان ها برپایی نماز جماعت در سطح دانشگاه ارومیه به صورت کمی و کیفی افزایش می یابد.

دکتر حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه نیز در این جلسه گفت: به زودی با پیوستن مکان مجاور نماز خانه پردیس شهر دانشگاه ارومیه به نماز خانه ، وسعت این نماز خانه چندین برابر افزایش خواهد یافت و جوابگو تعداد زیاد  نمازگزار محترم در این مکان خواهد بود.

دکتر یونسعلی علیجو معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ارومیه نیز در این جلسه ضمن تاکید بر این نکته که اکثر مسائل  مسجد دانشگاه توسط این معاونت رفع می شود، گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوعات اثر و برکات نماز، برگزاری کارگاه های آموزشی معرفت افزایی در خصوص نماز، برگزاری برنامه های مذهبی کانون های فرهنگی در مسجد دانشگاه و همچنین ارتباط بیشتر ائمه جماعت با دانشجویان از جمله برنامه هایی است که می تواند در امر گسترش فرهنگ نماز و نماز جماعت در دانشگاه تاثیر گزار باشد.

دکتر علیجو بیان کرد: برپایی نماز های جماعت در خوابگاه ها و دانشکده ها که الان نیز در برخی از این امکان علاوه بر مسجد دانشگاه نماز برپا می شود، می تواند در گسترش فرهنگ نماز جماعت تاثیر گزار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز در این جلسه با اشاره به آیات و روایات به تعدد اماکن برگزاری نماز جماعت جهت تسهیل در این امر تاکید کرد.