عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

کسب رتبه برتر دانشگاه علوم پزشکی در اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون

وبدا؛ مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از موفقیت این دانشگاه در کسب رتبه های برتر در حوزه های مختلف ارزیابی بسیج ملی کنترل فشار خون در سطح کشور خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان در ارزیابی کلی از اجرای "بسیج ملی کنترل فشار خون" موفق به کسب رتبه چهارم در بین ۶۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور شد.
به گفته وی، این دانشگاه در بحث عملکرد، نسبت جمعیت هدفی که فشار خون آنها اندازه گیری شده و در دو بخش سامانه ها و ایستگاه ها ثبت شده اند نیز موفق به کسب رتبه دوم گردید.
وی از دریافت لوح تقدیر ریاست دانشگاه از دست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئین تجلیل از دست اندرکاران بسیج ملی کنترل فشار خون با حضور مقام عالی وزارت، دکتر نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد و افزود: این مراسم در هفتمین روز از دیماه ۹۸ در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بسیج ملی کنترل فشار خون، از ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و تا ۱۵ تیر ماه ادامه یافت و در نتیجه آن، فشارخون ۳۰ میلیون و ۵۵۰ هزار نفر مورد سنجش قرار گرفته و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بیمار جدید مبتلا به پرفشاری خون، شناسایی شدند. همچنین در این کمپین، حدود ۸ میلیون نفر بیمار در معرض ابتلا به فشار خون نیز شناسایی شد.