عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

همایش علم و دین، بررسی افکار و اندیشه های علامه محمد تقی جعفری، برگزار شد

همایش علم و دین، بررسی افکار و اندیشه های علامه محمد تقی جعفری، برگزار شد


مدیریت ارتباطات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، همایش «علم و دین، بررسی افکار و اندیشه های علامه محمد تقی جعفری» را با حضور متفکران و اندیشمندان فلسفه برگزار کرد.
در این همایش که چهارم دیماه ۹۸ با حضور و سخنرانی دکتر مهدی گلشنی،  دکتر عبداله نصری، دکتر محمدرضا اسدی و دکتر محمدرضا خطیری، در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) دانشگاه برگزار شد، ابتدا کلیپی از بیانات مقام معظم رهبری در تمجید از مقام علمی و اخلاقی علامه محمد تقی جعفری (ره) پخش شد. سپس دکتر مرزبان راد (مدیر ارتباطات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و دبیر همایش) شرحی از اهداف و روند برگزاری همایش علم و دین، بررسی افکار و اندیشه های علامه محمد تقی جعفری ارایه کرد. وی توضیح داد که این همایش با همکاری موسسه حفظ آثار علامه جعفری و با اهدافی همچون ارج نهادن به مقام والای عالمان، اندیشمندان و پژوهشگران ایران اسلامی و فراهم آوردن بستر مناسب برای معرفی آثار و تالیفات محققان و اندیشمندان به صورت تخصصی و برای نخستین بار در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.


در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین کریمی (معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه) با ابراز خرسندی از برگزاری این همایش توسط دانشگاه علم و صنعت ایران، گفت: اگر دینداری با منشا معرفت نباشد، ارزشی ندارد و علامه جعفری، دینداری همراه با عقلانیت داشت. سپس کلیپی از معرفی و زندگینامه علامه پخش شد.
پس از آن دکتر ذاکری (رییس دانشگاه)، با خیرمقدم گویی به مهمانان و مدعوین و سخنرانان همایش، گفت: خوشحالم که همکاران ما در این دانشگاه صنعتی، بزرگداشت علامه جعفری را برگزار کردند که بهانه ای است برای آشنایی با افکار ایشان و شنیدن سخنان صاحب نظران این حوزه.


رییس دانشگاه تاکید کرد: تقدیر از بزرگان و اندیشمندان و صاحب نظران، بویژه اگر در دوران حیات آنها باشد، بسیار با ارزش است. وی اظها امیدواری کرد در این همایش، هم افزایی خوبی صورت گیرد و همه شرکت کندگان از بررسی افکار و آثار علامه جعفری بهره مند گردند.
در ادامه این همایش، سخنرانان ویژه در باب اندیشه ها، آثار و آراء علامه محمدتقی جعفری سخن گفتند.
گفتنی است در سالن جنبی همایش، نمایشگاهی از آثار علامه جعفری برپا بود که شرکت کنندگان از آن بازدید کردند.

آلبوم تصاویر

Sapp.ir/iust_iran