علوم پایه | دانشگاه ارومیه

نشست "گام دوم انقلاب، الگوی نظام انقلابی تمدن ساز» در دانشگاه ارومیه برگزار شد

پیش نشست همایش بین المللی "گام دوم انقلاب، الگوی نظام انقلابی تمدن ساز» روز ۵ دی ماه به همت مرکز مطالعات ادیان واقوام دانشگاه ارومیه   در سالن جلسات پزوهشکده آرتمیا و آبزی پروری این دانشگاه با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و اندیشمندان ادیان و مذاهب گوناگون  برگزار شد.

اصحاب دین پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشند

معاون آموزشی دانشگاه ارومیه در این نشست گفت: اصحاب دین پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشند .

دکتر علی مظفری   با اشاره به اینکه یکی از افتخارات فقه شیعه پویایی است، تصریح کرد: اصحاب دین در تمدن سازی اسلامی نباید به نیازهای معرفتی جامعه بی تفاوت باشند و نیازهای جدید را با دلیل اسلامی پاسخ دهند .

دکتر مظفری با تاکید بر اینکه نیازهای جامعه امروز همانند چهل سال قبل نیست و تغییر کرده است، اظهار کرد: اگر به نیازهای جامعه در زمان کنونی توجه نشود جامعه از تمدن های دیگر رفع نیاز خواهد کرد .

معاون آموزشی دانشگاه ارومیه یاد آورشد: تمدن هایی ماندگار هستند که توانسته اند در هر دوره ای پاسخگوی نیازهای جامعه خود باشند .

وی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب به تمدن سازی اسلامی توجه جدی شده وهدف ازاین مسئله تاکید بر تولد یک تمدن جامع به اسم تمدن شیعه برای حل مشکلات دنیا است .

بیانیه گام دوم انقلاب یک سند راهبردی برای ورود به تمدن جدید است

مدیرکل حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی و عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه نیز در این جلسه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب باید شناسانده وتبیین شود .

حجت الاسلام حیدری زاد  انعطاف پذیری وجامعیت را از ظرفیت های فقه سیاسی شیعه اعلام و افزود: بیانیه گام دوم انقلاب نیز همانند اسلام برای راهبری جامعه جهانی تدوین شده و وظیفه ما شناساندن این بیانیه در دنیا است .

وی باتاکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب یک سند راهبردی وگام مهمی برای ورود به عصر و تمدن جدید است، تصریح کرد: با توجه به پتانسیلهای انقلاب اسلامی نمی توان آن را یک نهضت مشروطه یا ضداستعماری دانست بلکه انقلاب اسلامی یک عصر و رنسانس جدید باهدف ایجاد تحولات فرهنگی، سیاسی واقتصادی و سوق دادن جامعه به تمدن فقه شیعه است .

این عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه خاطرنشان کرد: ظرفیت های بیکرانی در اسلام درجهت تمدن ونظام سازی وجود داره ولی از آغاز عمرشیعه تاکنون یک نظام فقهی شیعه کامل ظهور نکرده و بیانیه گام دوم انقلاب یک گام وحرکت جدی برای ظهور این تمدن است .

در ادامه این نشست دکتر محمد صالحی عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه با موضوع نظام سازی فقه تمدن فرهنگی اسلام ، حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر جباری عضو هیئت علمی و مدیر فرهنگی اجتماعی دانشگاه ارومیه با موضوع الزامات روان شناختی دینی و گام دوم انقلاب ، دکتر کشیش عزیزیان کشیش محترم کلیسای شرق آشور ارومیه با موضوع ادیان و مذاهب در ایران و حجت الاسلام و المسلمین مهدی پور سرپرست  مرکز مطالعات اقوام و ادیان و عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه نیز با موضوع نظام سازی فقه تمدن اقتصادی  سخنرانی کردند.

همچنین در این نشست چند کلیپ از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد گام دوم انقلاب اسلامی پخش شد.