کارگاه آموزشی روش تدریس کتاب تفکر و سواد رسانه ای
کارگاه آموزشی «چگونه کتاب تفکر و سواد رسانه ای را تدریس کنیم» در پردیس شهید بهشتی مشهد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی، در این کارگاه محمد اکبری، سرگروه درس تفکر و سواد رسانه ای آموزش و پرورش خراسان رضوی، با تقسیم بندی کتاب های درسی به دو دسته دانشی و مهارتی گفت: کتاب تفکر و سواد رسانه ای در دسته کتاب های مهارتی قرار می گیرد و مدرس آن باید به مهارت های مختلفی مجهز باشد تا بتواند به روش خلاقانه ای آن را تدریس کند.
وی ضمن معرفی بخش های مختلف کتاب تفکر و سواد رسانه ای گفت: این کتاب به گونه ای نگاشته شده است که تدریس آن صرفاً مبتنی بر سخنرانی و ارائه شفاهی مطالب نباشد و برای درس دادن آن آن از رسانه های مختلفی مانند فیلم، عکس و .... استفاده گردد.
اکبری با اشاره به مفاهیمی مانند متن، زیرمتن، فرامتن، کلیشه و بازنمایی به تشریح این مفاهیم پرداخت و اضافه کرد: معلم باید به دانش اموز مهارت های لازم سواد رسانه ای را منتقل کند تا وقتی که او با خبر یا پیامی در فضای مجازی برخورد می کند، بتواند فرستنده، مخاطب، هدف ارسال، پیام های آشکار و پنهان موجود در متن و صحت و سقم خبر یا مطلب را تشخیص دهد.
این جلسه به همت انجمن علمی دانشجویی علوم اجتماعی پردیس شهید بهشتی برگزار گردید.