عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

برای اولین بار در فسا؛ انجام موفقیت آمیز عمل جراحی پیچیده ترمیم دریچه میترال قلب در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)

دریچه میترال قلب خانم ۵۴ ساله در عمل جراحی پیچیده ۷ ساعته  با موفقیت توسط تیم جراحی قلب بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)  فسا ترمیم شد .

به گزارش وب دا فسا؛ مسوول هماهنگی بخش جراحی قلب بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا گفت: این بیمار با سابقه تنگی نفس شدید به متخصص قلب و عروق مراجعه کرد که پس از انجام اکو از راه مری، نارسایی شدید دریچه میترال و فشار شریان ریوی بالاتر از حد نرمال برای بیمار تشخیص داده شد .

میلاد امیرپور افزود: با تشخیص جراح قلب و در عملی پیچیده، دریچه میترال بیمار با موفقیت ترمیم گردید و پس از گذراندن دوره نقاهت در بخش مراقبت های ویژه قلب، با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص گردید .

فوق تخصص جراحی قلب بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بیان کرد: در بیمارانی که دچار نارسایی دریچه میترال شده اند ولی دچار تنگی و رسوب کلسیم روی دریچه نیستند، گاها می‌توان دریچه بیمار را بجای تعویض ترمیم کرد که با تکنیک‌های متعددی قسمت آسیب دیده دریچه برداشته شده و باقی دریچه ترمیم می‌شود. مزیت این روش نسبت به تعویض این است که احتیاج به مصرف همیشگی داروی ضد انعقاد منتفی می‌شود وعوارض مصرف اینگونه داروها کاهش می یابد .

دکتر رضا خواجه افزود: عمل ترمیم دریچه در مراکز جراحی قلب محدودی و با هزینه هنگفتی صورت می‌گیرد و خوشبختانه در مرکز جراحی قلب بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا هم برای اولین بار این عمل پیچیده قلبی انجام شد .