عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

بازدید عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از آموزشکده فنی و حرفه ای شهید رجایی شیراز

مسعود رضایی نماینده محترم مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی با حضور در آموزشکده فنی و حرفه ای شهید رجایی شیراز با مسئولان دانشکده فنی و حرفه ای شهید رجایی شیراز دیدار کرد


به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس، این عضو کمیسیون اجتماعی در معیت مسئولان آموزشکده از قسمت های مختلف، خوابگاه‌های‌دانشجویی ، کارگاه‌ها ، آزمایشگاه و بخش های مختلف بازدید و از نزدیک در جریان امور قرار گرفته و در جلسه ای که در محل سالن جلسات مرکز برگزار شد در فضایی صمیمی با مسئولان و کارکنان آموزشکده دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای شهید رجایی شیرازضمن خیرمقدم  به معرفی دانشگاه فنی و حرفه ای و آموزشکده فنی و حرفه ای شهید رجایی شیراز و بیان سابقه ، رسالت و توانمندی های دانشگاه مهارت آفرین فنی و حرفه ای پرداخت و گزارش مبسوطی از فعالیت های انجام شده و مشکلات پیش رو را بیان کرد.

وی اظهار داشت: در کلان اعتبارات آموزشکده ها و دانشکده ها سرانه واقعی و متناسب با هزینه های دانشگاه فنی و حرفه ای نیست و می طلبد که در جهت پیشرفت این دانشگاه سرانه واقعی و متناسب و همچون سایر دانشگاه های کشود ر نظر گرفته شود.

شفیعی افزود: رشته های دانشگاه فنی و حرفه ای بسیار پرهزینه و گران است و تجهیزات موجود فرسوده و اعتبارات ویژه‌ای را جهت تامین و تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها می طلبد تا با تامین و اختصاص آن با بروز رسانی تجهیزات بتوانیم آموزش ها را بروز رسانی کرده و در راستای فارغ التحصیلانی دانا و توانا برای تحویل به جامعه قدم برداریم.

رئیس آموزشکده فنی شهید رجایی شیراز گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر فصل تصویب بودجه در مجلس است با هماهنگی دبیر نمایندگان جهت افزایش بودجه دانشگاه فنی و حرفه ای اقدامات ارزشمندی را انجام خواهند داد .

وی همچنین اشاره کرد: در حالی که حدود ۹ سال از جدایی دانشگاه فنی و حرفه ای از وزارت آموزش و پرورش می‌گذرد اما متاسفانه جهت مراجعه به سازمان برنامه و بودجه باید به واحد فنی و حرفه ای آموزش و پرورش مراجعه کرد در صورتی که باید این بخش هم به متولی آن یعنی وزارت علوم و فناوری واگذار شود.

در این دیدار اردلان عربی معاون آموزشی و دانشجویی مرکز نیز به بیان موارد و مشکلات خوابگاه های دانشجویی امکانات و تجهیزات رفاهی و ورزشی دانشکده با توجه به نوساز بودن مجموعه و آسیب های اجتماعی که دانشجویان را تهدید می کند اشاره کرد.

وی افزود: در راستای تامین این امکانات به دانشکده کمک شود تا در کنار علم آموزشی و فراگیری مهارتهای فنی ، دانشجویان با تنی سالم و روحیه ای شاداب برای زندگی و داشتن جامعه ای سالم نیز آماده شوند.

د ر ادامه تعدادی از همکاران مرکز نیز به بیان نظرات ، دیدگاه ها و مشکلات اداری و آموزشی پرداختند.

نماینده مردم شیراز در پایان استماع صحبت های کارکنان ضمن قدردانی از زجمات مسئولان و تلاش های کارکنان دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز اظهار داشت: دغدغه های شما عزیزان از روی دلسوزی و در راستای کمک به بهبود وضعیت مرکز است.

مسعود رضایی افزود: معتقدم کشور بدون آموزش و حرفه آموزی روی توسعه را نخواهد دید ما هم در مجلس علاقه مند به توسعه دانشگاه های مهارت محور هستیم و در این زمینه تلاش خواهیم کرد.

وی بیان کرد : دانشگاه فنی و حرفه ای نمونه ای خودساخته است که می تواند زمینه اشتغال را فراهم کرده و جای بسی امیدواری است که این دانشگاه پیشرفت کرده و باعث پیشرفت و آبادانی کشور شود.

رضایی بیان کرد: در مسیر توسعه و آبادانی باید راه کوتاه را پیدا کنیم و آن هم میسر نخواهد شد مگر با دانشگاه فنی و حرفه ای و آموزش مهارت، که باید به دنبال این باشیم تا دانشجویانی تربیت شود که پس از فارغ التحصیلی مستقیم وارد صنعت شوند و در تولید و رونق آن سهیم باشند.

وی با اشاره به وضعیت بودجه کشور گفت: تمام سعی و تلاش خود را جهت بهبود و افزایش بودجه دانشگاه خواهیم برد در صورتی که معتقدم وضعیت بودجه باید به شکلی باشد که رئیس دانشگاه بداند که بودجه آن نیاز به چانه زنی ندارد. همچنین مشخص است که باید در حوزه‌های مختلف صرفه‌جویی را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا در سایه آن بتوانیم با مدیریت هزینه ها مسیر پیشرفت را به خوبی طی کنیم.

انتهای پیام/