عمومی | دانشگاه فرهنگیان

نشست صمیمی مدیر کل امور دانشجویی سازمان مرکزی با سرپرستان سراهای دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان

دکتر آقاخانی مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور، در نشستی صمیمی ضمن دیدار با سرپرستان سراهای دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان، مسائل و مشکلات آنان را جویا شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان، در این نشست که با حضور دکتر توان رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان، دکتر نظری فر رئیس دانشگاه فرهنگیان استان چهارمحال و بختیاری، روسای پردیس‌های خواهران و برادران، مسئولین امور دانشجویی و تربیت بدنی پردیس‌ها برگزار گردید، ابتدا دکتر توان در سخنانی ضمن خیرمقدم به حاضرین درجلسه و به ویژه میهمانان اعزامی از سازمان مرکزی دانشگاه، در سخنانی اظهار داشت: با توجه به اهمیت و حساس بودن حوزه دانشجویی، اعتقاد قلبی من این است که بهترین نیروهای دانشگاه به عنوان سرپرستان شبانه روزی سراهای دانشجویی مشغول به کار می‌باشند. وی همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه دانشجویی به ویژه در سراهای دانشجویی، سلف سرویس‌ها، سالن‌های ورزشی و... اشاره داشت.

سپس دکتر آقاخانی در سخنانی ضمن آرزوی سلامتی و بهروزی برای همکاران درسخنانی گفت: خدا را شاکرم که برای دومین بار وبرای بررسی مسائل ومشکلات حوزه دانشجویی در جمع شما عزیزان می باشم.

مدیرکل امور دانشجویی همچنین گفت: دانشجویان ما با توجه به خوابگاهی بودن اوقات زیادی به غیر از ساعت آموزشی در دانشگاه حضور دارند که این زمان باید مدیریت شده تا تبدیل به بحران نشود.

آقاخانی وجود سراهای دانشجویی و کارورزی را از شاخصه‌های دانشگاه فرهنگیان و تفاوت آن با سایر دانشگاه‌ها دانسته و اظهار داشت: عمده کار سرپرستان در سراهای دانشجویی اصل تربیت می‌باشد و چنانچه سرپرست شبانه روزی بخواهد تاثیر کار خود را در دانشجویان ببیند باید خود عامل به آن باشد و برای مثال می توان گفت جنگ ما و انقلاب ما به دلیل اینکه همه به آنچه که می گفتند عمل می نمودند ماندگار شد.

درادامه جلسه دکتر نظری فر در سخنانی، شبانه روزی بودن دانشگاه فرهنگیان را وجه تمایز این دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها دانست.

وی همچنین گفت:حلقه مفقوده بین پردیس‌ها عدم وجود وحدت رویه بین آنها می‌باشد. دکتر نظری فر در ادامه بیان داشت: نوع رفتارها با دانشجویان باید هماهنگ باشد و مشکلات ترددی و ساعات ورود و خروج باید بر اساس آیین‌نامه‌های تردد باشد.

مدیر امورپردیس‌های چهارمحال و بختیاری همچنین گفت: فعالیت‌های فرهنگی در سراهای دانشجویی نیازمند کمیته فرهنگی می‌باشد که مجموعه فرهنگی دانشگاه باید این برنامه‌ریزی را انجام دهد.

بنا بر این گزارش در ادامه نمایندگان سرپرستان سراهای دانشجویی مسائل، مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند.